Eefje78 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Een vraagje: hoe/wanneer oogsten jullie paprikazaden? Ik weet dat je moet wachten tot de paprika rood is, maar dan? Kun je hem er dan meteen afhalen en de zaden eruit peuteren? Of is het beter hem zo lang mogelijk te laten hangen?Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Als de paprika eenmaal rood is kun je de zaden eruit halen. Je hoeft ze echt niet extra lang laten hangen voor de zaden, rood betekend dat de vrucht rijp is en dus de zaden ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Ja hoor zo heb ik het ook gedaan,dit seizoen en ontzettend veel spaanse pepers geoogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Als je zaad uit pepers haalt: pas wel op! Bij heette soorten direct weer je handen wassen! Gaat anders enorm branden als je wel naar de wc gaat of je vinger in je oog hebt of weetikveelwat.. dat heette spulletje is op sommige plaatsen (bijv. wondjes ) niet bepaald fijn. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Ik oogst een rode grote paprika van een goede gezonde plant....snijdt het vruchtvlees eraf (en eet het op of vries het in) en laat het "kontje "met zaad dan verder drogen. De rijpe gedroogde zaadjes gaan er na een paar weken makkelijk af en dan doe ik ze in een zakje voor volgend seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts