Paulus36 Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 Hoi ik heb 2 soorten vijgen in de tuin staan die hebben -20 overleeft alleen 1 nadeel is de ene is niet te eten en de andere wel. Ik ben eigenlijk op zoek naar rouge Bordeaux vijgen soort want dat is de soort die in de winkels kan kopen. Weet iemand waar die te krijgen is want tuincentrums in de regio kan er niet aan komen Paul Quote
Aleg Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Hoi ik heb 2 soorten vijgen in de tuin staan die hebben -20 overleeft alleen 1 nadeel is de ene is niet te eten en de andere wel. Ik ben eigenlijk op zoek naar rouge Bordeaux vijgen soort want dat is de soort die in de winkels kan kopen. Weet iemand waar die te krijgen is want tuincentrums in de regio kan er niet aan komen Paul http://www.ecoflora.be/fruitbomen_NL.html Quote
RobO Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 kijk een hier:http://www.baldur-nederland.nl/produkt/Raritaeten_Obst/4724/Fruit+und+groente/Rariteiten/Vijg+Rouge+de+Bordeaux/detail.html vanaf januari, maar ja, moet kunnen als het niet stijf bevroren is Quote
Martie Geplaatst: 6 juni 2013 Geplaatst: 6 juni 2013 Hi Paul, Ik heb pas nu jouw vraag gelezen en denk misschien wil je nog een antwoord? Zoals ik al heb geschreven, heb ik +/- 25 soorten die allemaal winter hard en te eten zijn. Brown Turkey is de meest gangbare soort. Ik heb ze wel gehad ( zelf stekken gehaald in Engeland) maar, ze hebben t jammer niet gehaald!Welke soorten heb je dan wel? Ik probeer een foto te versturen waar de meesten op staan.Gr Martie Quote
Bertus Geplaatst: 9 juni 2013 Geplaatst: 9 juni 2013 @Marti,Ik maak uit jouw bijdrage op dat je wel verstand hebt van vijgen.Ik heb (volgens mij) een rouge bordeaux vijg staan tegen een schuurtje. Enkele jaren geleden is die tot aan de grond doodgevroren maar vanuit de grond opnieuw uitgeslagen. Ik heb echter sinds die tijd geen enkele vijg meer gehad. Ik weet niet of de vrij strenge winters van afgelopen jaren daar een rol in hebben gespeeld. Wat is jouw mening? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.