Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

niet veel, het is nog steeds flutweer, nat en koud.. wat gekiemde sojabonen en sugarbon in bakjes aarde gezet. Gele hoornpapaver en lavendelzaailingen wat ruimer gezet. Zien hoe mijn land achter langzaam een moeras wordt van de regen (alweer, was in april ook al een moeras van het smeltwater) 36 slakken gevangen hehehe, ik geloof dat ze "op" zijn na mijn vangsten van honderden per keer afgelopen week, of ze zijn verdronken.. Gisteren een verschrikkelijk blauw plastic 120 litervat voor water met autolak groen geverfd, veeeeel beter!

Spruitkool uitgeplant, ertussen ijsbergsla uitgeplant. Ohja een tomaat gedieft 2 dagen terug en de dieven meteen ernaast hup in de volle grond gepropt, zonder poespas en ze staan nog fier overeind!

Geplaatst:

oud kistje met aarde gevuld

lenteui verspeend, radijs gelegd [op de meterband dus]

spiegelei-bloempjes verpot, andijvie gezaaid, tomaat verpot, snackkomkommer verpot en buiten gezet,

goudsbloemen tussen peulen weggehaald en in ander potje, die komen op waar niet gezaaid en waar wel gezaaid zie ik amper iets opkomen

komkommerkruid verpot en wat gewied en wat water gelepeld.....

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

bedje met NZspinazie bekeken, dat zaad gaat inderdaad "drie keer naar de duivel en terug" voordat het kiemt

lekker geschoffeld: toplaag was topdroog, dus het niet gewenste spul was al overleden vooordat het de grond raakte (vrij naar John Wayne)

drie prikneuzen atrosanguidinges gescoord bij de stadskweektuin en geplant

bij de kers staan kijken hoe ik in vredesnaam een net er over kan krijgen

Geplaatst:

Eerst wat zakjes zaad bij het tuincentrum gehaald en het grootste deel gezaaid:

pastinaak, spruitjes, postelein, citroenbasilicum, hysop.

Toen wat planten bijgezet, ezelsoor, ridderspoor, en witte echinacea.

Onkruid gewied en me afgevraagd of ik zaailingen van brandende liefde, slaapmutsje al buiten kan zetten. Nog nooit zoveel slakkenvraat gehad als dit jaar

Geplaatst: (aangepast)

Heden middag wat geschoffeld en gewied bij de NME schooltuinen. Niet zoveel, want ik had last van de warmte (zei HuubvG tot zijn grote schaamte, want prachtiger weer kan men zich niet wensen) en dat ondanks de meegebrachte komkommerschijven, de ter plekke geoogste en genuttigde radijzen, een verlaten spinazieblad, de 'per ongeluk' bij het wieden te voorschijn gekomen piepertjes (langs werkkleding ontdaan van schil en zand) en een scheutje van de polygonum >> Japanse duizendknoop (plenty voorhanden). Slap geohaad met collega's en een voldaan gevoel after all.

Morgen vroeger opstaan. Net als de ijverige collega's op tijd aan de slag om er een nette boel van te maken.

@Harmony, volgens mij kan alles naar buiten nu!

@Rob, maar áls de NZ spinazie eenmaal kiemt dan heb je ook wat. Elke dag een paar blaadjes, wekenlang al, lekker hoor, de moeite waard! En dit is nog maar het begin:

buitendoen22970581370371497.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Alleen vanavond even naar de tuin geweest om de pompoenen die ik zondag uitgeplant had te bewateren. Trieste bedoening....5 hebben er vogens mij op zeker al het loodje gelegd...sommige hebben gele bladeren, en anderen zien er verrassend goed uit. Natuurlijk zijn het juist de pompoenen die ik van de winter wil eten die het loodje gelegd hebben...3 x butternut bijvoorbeeld. En een little october, en een uchiki kuri. Grrr...butternut ligt hier al op tafel, daar heb ik nog zaden van. De andere moet ik even gaan scoren, volgens mij kan opnieuw zaaien nog net! Zucht...diep adem halen en doorgaan.....

Geplaatst:

Een lange dag op de tuin. Aan de fruitkooi gewerkt en de volgende serie tomaten op de tuin gezet. In de grond nu.

Hoop stekken gemaakt, en veel gewied.

dscn469522291370375603.JPG

Wat sla bijgepoot. ( en dan zie je gelijk dat de kolen nog in het onkruid staan

dscn469958591370375681.JPG

Geplaatst:

Vandaag redelijk wat onkruid gewied. Rug werkte niet mee helaas. Gisteren mijn pompoen plantje buiten voor in de tuin in het grind. Ben benieuwd.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Bladcompost bij kolen, bonen en selderij gelegd..voornamelijk om de aarde wat vochtig te houden/maken.

Verschillende kruiden geplukt om tinctuur mee te maken..en de tinctuur ook gemaakt: kamille, stinkende gouwe, munt en citroenmelisse.

Dennesiroop gemaakt ( met de blauwspartoppen)

Brandnetel/smeerwortelgier verdund er er de kasplanten mee gegoten.

Rattenstaart geplant.

Basilicum bij de tomaten in de kas geplant.

Moe

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag is stekdag, ik ga van de meeste kruiden proberen stekken te nemen. Tevens wil ik frambozen scheuten die op zijn gekomen op plekken waar ik ze niet wil, gaan oppotten voor mijn schoonvader.

Geplaatst:

Nou, stekken van kruiden is het niet geworden gezien de bergen onkruid die te wachten stonden. 3 uur in de volle zon geschoffeld, water gegeven maar nu is de regenton leeg... Ik ben kapot Je wordt wel lekker bruin van die tuin.

Geplaatst:

Wat gerommeld, opgeruimd, weggegooid ( voornamelijk mislukte stekken ). Dahlia's gemest. Gekeken en genoten. Rupsennesten verwijderd uit een appel. 4e nest deze week.

Wat water gegeven in pottendingen, zaaisels en stekken. Dingen uit de zon gezet.

Geplaatst:

Tuintje op geschoond mest bij gegeven. En de 1 appelboom ingespoten met een zeep spiritus water mengsel. Ivm luis! Andere heeft totaal geen last. Begint al echt appels te maken. Leuk!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Elke avond glazen pot over de laatste pompoen en 's morgens er weer af.... In de hoop dat deze plant overleeft en door de slakken met rust wordt gelaten....

Verder is er veel ongewenst groen dat er uit moet. Werk zat!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

stambonen uitgepoot, zomer andijvie gezaaidt, pompoenen en courgettes water, aarbeien bekeken, broeikasje verplaatst, onkruid weggehaald, wortelplantjes uit het kasje bekeken etc.

Elke morgen weer een verwondering in de tuin.

Geplaatst:

De spinazie eruit gehaald. Plaats maken voor iets anders. Ik heb een plant uitgegraven waar zo dadelijk de 1000l waterton komt te staan ( ) en hier zand op gegooid om een verhoging te maken. Straks nog twee pallets op elkaar en dan mag de regen wel komen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...