thea Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 Dokkum.Maar misschien nu overal te koop?December wijn maand. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
DebjeDuif Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 Hier ook iets teveel soorten, heb gripzakjes met een gaatje bovenin, en per groepje/soort groente/fruit/bloemen een ijzerdraadje door een aantal zakjes gedaan en gelabeld, dit alles bij elkaar in een mandje gedaan, en zo is het makkelijk zoeken (pas geteld, 152 soorten zaad, mede mogelijk gemaakt door een bezoekje vd zadenenvelop en enorme hoeveelheid gekregen met onze bruiloft) maar back on topic, zit nog ernstig te twijfelen of we komen jaar voor een volkstuintje gaan, in dat geval word het heeeeeel veel uitproberen, anders ook, maar dan veel kleiner in mn achtertuintje Quote “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Gemma Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Geplaatst: 11 december 2012 Dokkum.Maar misschien nu overal te koop?December wijn maand. Dokkum ligt hier iets te ver vanaf om even een paar kistjes op te halen.Jammer dat we het zo druk op het werk hebben ( kerstdrukte, ben bloemist ), een collega van mij woont daar maar heeft er nu ook geen tijd voor..Hm..dan toch maar ff verder speuren naar kastjes oid.Vind een licht dicht systeem wel erg fijn. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
spirrie Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Voor komend seizoen heb ik op het programma staan: Buiten:spinazie bordeaux, raapstelen, groenlof, snijbiet rainbow, kropsla tom tumb, veldsla NH, kropsla wonder der4 jaargetijden, andijvie nr. 5, radijs (amethist, gaudry, mix), wortels (nantes 2, rainbow), parijse wortels, rode en gele bieten, herfstprei, meirapen, snij-, sperzie- en waxbonen, tuinbonen, balkontomaten minibel, ananaskers, boerenkool, framboos, aardbeien, citroenmelisse, munt, platte peterselie, bonenkruid, kamille. Binnen:Komkommer true lemon, meloenpeer en citroengras Het kan me niet snel genoeg gaan. Gelukkig is het al januari. Quote
Tania Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Aangezien ik noodgedwongen weer bij m'n ouders in de Achterhoek zit (propedeuse niet gehaald ), wil ik me nu voornamelijk even concentreren op groentes die ik in pot kan laten groeien - vooral veel bladgroentes en kruiden, vind mammie ook leuk. En verder mag ik wat van m'n bloeiende plantjes in haar tuin kwijt Wat geplande groentetjes:- Little Tom Thumb sla- Rode Orach- Tokyo Bekana- Veldsla- Australische gele pluksla En ik mag zowaar wat boerenkool in haar tuin zetten Hulde! Quote
Ruitertje Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Dit ga ik verbouwen:Tomaten, Komkommers, Bonen, Uien, Sla, Rode/Witte Kool, Rode Bieten, Peulen, Wortels, aardappels en kapucijners. Ook wou ik wat dingen gaan proberen:Broccoli, Bloemkool en Prei. Misschien dat ik ook nog Paprika ga proberen, maar dat moet ik even kijken hoe het loopt. Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Boerinneke Geplaatst: 4 januari 2013 Geplaatst: 4 januari 2013 Nou effe kijken hoor. Het grootste gedeelte is hetzelfde als vorig jaar maar er zitten ook een paar nieuwe probeersels tussen. AardbeienAardappels (Frieslander)StokslabonenStamslabonenStoksnijbonenDoperwtjesPeultjesBloemkoolRode koolSpitskoolChinese kool (nieuw probeersel)Boerenkool AndijvieZomerprei en winterpreiWorteltjes en winterpeenPlantuienBietjes (ook nieuw, mijn man lust ze niet maar ik ga er voor mezelf wat neerzetten)Meloenen (2 soorten waarvan 1 dit jaar voor het eerst)Pompoenen Tomaten (2 soorten)Paprika (2 nieuwe soorten en misschien 1 van vorig jaar er voor de extra nog bij)SnackkomkommersGemengde slasoorten (zou van alles wat in één zakje moeten zijn, we zullen zien)RucolaEn natuurlijk wat bloemen voor de bijtjes en de vlinders en omdat dat de tuin zo vrolijk maakt. Hoe ik het erin ga krijgen weet ik niet want overal staan nog aardbeienstekjes van afgelopen jaar (moest ze toch ergens kwijt) Quote
phoenix Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Wat betreft pepers staat het volgende op de planning: - Trinidad Moruga Scorpion Yellow - Little Elf (voor de sier) - Mucho Nacho (Jalapeno) - Adjuma - Congo Trinidad - Jalapeno Orange - Hungarian Hot Wax - Satats Kiss - Black Hungarian - Jalapeno Purple - Habanero White - Peper Cayenne (spaanse) (van garantzaden) De andere zaden ken ik zo niet uit mn hoofd. Daarvoor moet eerst mijn bestelling nog binnen komen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.