Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb vandaag de laatste bollen in de grond gedaan en bij de Allium stond vermeld dat ik ze moest afdekken met turfmolm. Maar bij gebrek aan turf heb ik een dik pak bladeren gebruikt. Zou dat veel verschil uitmaken? Ik zie niet zo goed in wat de meerwaarde van turfmolm is. Weet iemand dat?

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Turfmolm is niet alleen milieuonvriendelijk (het moet ergens ontgraven worden) maar het isoleert ook voor geen meter omdat het veel vocht vasthoudt. Blad is daarom een prima oplossing, milieuvriendelijk en gratis en goed isolerend. Alleen turfmolm waait niet weg, bladeren wel....

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, dat was ook mijn eerste gedachte wat het blad betreft. Had ook al bedacht om er effe een stukje gaas overheen te leggen zodat het blad blijft liggen. Maar waarom dan turfmolm vermelden vraag ik me af.... Gaan ze ervan uit dat mensen geen blad meer voor handen hebben ofzo? (Is mogelijk, als ik zie hoe de gemeente z'n stinkende best doet om al dat 'vervelende' blad weg te krijgen...) Heb gelukkig m'n eigen bomen.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic