dennislp Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Ik wou dit jaar 2 paprika planten overwinteren, dus beide heb ik naar binnen gehaald. Al snel begon een van de twee weg te rotten, die had last van een of andere schimmel waarschijnlijk. Toen heb ik hem terug gesnoeid tot en 10cm lang stammetje met een paar uitlooppuntjes. Hij begint weer gewoon goed uit te lopen, maar de plek waar de rest is afgeknipt/de snoei wond is na 1,5week nog steeds vochtig. Er hebben wel een paar keer kleine bruine beestjes opgezeten, denk 2 a 3mm lang en minder dan 1mm breed. Heb die er steeds afgehaald met een doekje. Is het normaal dat die snoeiwond zo lang vochtig blijft? Kan je hier iets tegen doen? (gezondste uitlooppunt zit er minder dan 0,5cm onder.. dus als hij indroogt.. ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Zou een "wondbehandelingsmiddel" - zoals gebruikt bij het snoeien van fruitbomen - helpen? Het is zomaar een wilde gok, ik heb er geen enkele ervaring mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Op het peperforum zeiden ze gewoon met menie behandelen..meteen na t snoeien. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts