joke81 Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 ieder jaar krijg ik enorm veel appels en kweeperen, dit is mijn recept voor appel-of kweepeergelei -het fruit vierendelen (ik doe geen moeite om te schillen of het klokhuis eruit te halen, wel mogen er geen beestjes of wormpjes in zitten)-alles in een pot en zo'n halfuurtje laten sudderen, tot alle fruit moes is- een nachtje laten staan in de pot, laten 'trekken'- alles door een zeef laten hangen:(ook 1 nacht)-het opgevangen sap terug in kookpot, laten opkoken, suiker erbij (ik doe per liter sap, een kilo suiker)- en roeren tot het dikt, ik doe er geen extra geleimiddel in, in kweeperen en appels zit genoeg pectine, je moet alleen wat meer geduld hebbenik schat dat het toch een kleine 2uur opstaat op een klein vuurtjeregelmatig het witte schuim eraf halenen dan in potjes heel lekker is ook: appelgelei met citroenen erin, of appelgelei met gedroogde abrikozen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Ziet er idd erg grappig uit zo die hangende 'zakken'.Ik persoonlijk ben meer van de moes Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 10 maart 2011 Share Geplaatst: 10 maart 2011 hoi, wat een werk ! dapper hoor ! en inderdaad grappig gezicht!ik doe het in een ontsappan dat gaat het veel sneller ! en hygienischer... ik was ze, deel ze door 2 doe ze in de zeef en kook ze rond de 2 a 3 uur en klaar ! opkoken in een andere pan met de geleisuiker en of marmello en klaar is het !als je compote of moes wilt overhouden natuurlijk schillen en ontklokken !dit vindt ik trouwens een k werkje....wat zijn ze stug Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 11 maart 2011 Share Geplaatst: 11 maart 2011 hoi, ik zal onder recepten binnen kort wat tips/recepten geven,kun je meteen de sap pan uitproberen !succes ! Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 11 maart 2011 Share Geplaatst: 11 maart 2011 Kun je dan ook uitleggen zonder sappan want die heb ik niet, en wil hem ook niet kopen ik heb pannen zat. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 11 maart 2011 Share Geplaatst: 11 maart 2011 hoi ga ik doen,even geduld alleen nog....denk morgen wel een plekkie te hebben om wat onder recepten te delen! Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.