Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Slijpen van freesmessen tuinfrees

Pelgrim

Recommended Posts

Google is best een redelijke vriend van mij maar helaas is onze relatie niet gemaakt voor de zoekopdracht 'tuinfrees messen slijpen'.

Het probleem: Ik heb het vermoeden dat de freesmessen van mijn honda tuinfreesje geslepen moeten worden. Maar ik zou niet weten hoe ik dat aan moet pakken. In de handleiding staat er niets specifieks over. Heeft iemand ervaring met het slijpen van freesmessen?

Moeten de messen van een hakfrees wel geslepen worden vraag ik me af want scherp hoeven ze niet te zijn. Messen die echt scherp zijn zullen ook sneller beschadigd raken denk ik als ze eens een keer wat stenen of zo in de grond raken. Mijn frees is nu een jaar of 7 in gebruik maar behalve regelmatig schoon maken is het enige wat ik met de messen doe er eind van het jaar , als de frees in opslag gaat , even met een in olie gedrenkte doek over heen gaan.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Wellicht eens navragen bij een goede ijzerhandel?

Ja ik weet het, dat soort winkels zijn duurder dan de bekende grote ketens, maar ze hebben wel verstand van zaken. Ook als je één schroefje van 5 cent nodig hebt (en dan krijg je er nog een papieren zakje omheen en ook nog een kassabonnetje; Wilt u pinnen ?).