Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Programmeren

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb wel altijd het gevoel dat ik een klasse in 5 minuten geschreven heb, en als ik dan op de klok kijk ben ik al twee uur verder

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Ok, deze test is volbracht! Hier kan je de test downloaden:

https://dl.dropbox.com/u/32493275/fruit.zip

Dat werkt, dus die ga ik implementeren.

Volgende optie is voor de liefhebbers: Ik wil het bestand de volgende extentie meegeven:*.mtfa

Nu is het de bedoeling dat als de gebruiker op een bestand klikt het bestand geopend wordt in onze applicatie.

We moeten de oplossing zoeken in TRegistry.

Ik heb hier geen losse test app voor, diegene die zich geroepen voelt om mee te helpen daag ik uit om dit op te lossen.

Ik hoor graag meer van jullie!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

idd de richting die ik uit wil.

De implementatie is als volgt: in de Constructor Create() gaan we de key aanmaken en uitlezen. Dat aanmaken hoeft maar 1 keer te gebeuren, lezen gebeurd bij het laden van het programma. De Constructor Create() moet gedeclareerd worden in de sectie Protected. Verder is het belangrijk dat de constanten die gebruikt worden globaal zijn.

En dan natuurlijk het icoontje van de app. moet op het bestandstype komen. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik heb een testproject ooit gemaakt voor het Registry, dat is deze: https://dl.dropbox.com/u/32493275/Registertest.zip

Ik zou het prettig vinden als jullie me mailen over dit project: [email protected]

Hoor graag van jullie...

gr Anton

Geplaatst:

Antoine , is Delphi object georienteerd ?

Geplaatst:

Vroeger toen Delphi nog van Borland was, bestond er ook een online compiler.. Ik heb zitten zoeken, maar kan hem niet meer vinden...

De goedkoopste Delphi versie voor studenten kost volgens mijn 2 of 3 honder euro's, precies weet ik het niet.

Op marktplaats kom je ook wel eens versies tegen, ik heb er een jaar of 10 geleden Delphi 5 (legaal) gekocht voor €50

Of je moet gebruik kunnen maken (zoals ik) op je bedrijf van de nieuwste Delphi versie...

succces iig

Geplaatst:
Sorry Antoine ik kan je niet helpen, ik ben geen Delphi expert.

Ik weet wel dat ik dit met C#, .NET en WPF (Windows Presentation Foundation) binnen 5 minuten voor elkaar heb

Beetje lullig opmerking, en ik ga dat niet geloven, ik ben fulltime prof-programmeur in Delphi, en Delphi is een heel krachtige taal, en zeker niet de makkelijkste, maar in vijf minuten een applicatie draaiende maken lijkt me sterk!!

gr Anton

Haha inderdaad komt het lullig over zo en slaat natuurlijk nergens op! Ik had het onderstaande moeten quoten daar was het namelijk een antwoord/opmerking op. En nee je hoeft me niet te geloven, de moestuin app krijg ik echt niet in 5 minuten geschreven

Mijn idee Jorg, maar ja het is natuurlijk bijna de leukste hobby

Voor de duidelijkheid, ik zit nog steeds te broeden op het opslaan van de plattegrond. Ben wel gevorderd, maar schijnbaar is het niet dagelijkse kost van iedereen, er is voor Delphi werkelijk niets maar dan ook niets te vinden....

Back to work!

Hi RvO

Ik heb niks aan mapping

Het gaat om het component TDrawGrid met een koppeling naar TClientDataSet, waarmee ik dan weer een SaveToFile kan doen.

De bedoeling is om op te slaan naar de extensie *.mtfa (MoesTuinForumApplicatie) Maar eigenlijk is dat gewoon een geregistreerde extensie die hetzelfde is als *.xml

gr

De groenten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.