GWB Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Zo, de pepers zijn gekiemd en kunnen van het verwarmde zaaibakje (een goedkoop ding, gekocht bij Vreeken) naar de vensterbank. Vandaag zet ik in het verwarmde zaaibakje wat Litchytomaten en wat Alsemperen. Ik ben benieuwd of ze een beetje willen kiemen. Net nog even bij mijn kasje wezen kijken, de minimax thermometer geeft -10 tot +6 aan voor de afgelopen week. Niet echt weer om in het kasje al weer iets te zaaien, nog maar tenminste één weekje langer wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Alsemperen? Vertel eens? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GWB Posted February 3, 2012 Author Share Posted February 3, 2012 Dat zijn die superbittere komkommers, in Suriname worden ze geloof ik Sopropo genoemd. Heeft dus niets met peren te maken. In azië worden ze ook veel gegeten, dus toen mijn vrouw er een zakje zaad van zag liggen, was ze gelijk verkocht (ze komt oorspronkelijk van de Filippijnen). Het zijn wel echte tropische planten, dus ze zullen wel in de kas moeten concurreren om ruimte met de tomaten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Grappig zeg, maak je van de zomer eens een foto voor ons? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Kweek je die om te eten? Lijkt mij persoonlijk niet erg lekker. Mijn normale komkommers waren vorig jaar al zo bitter... Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
GWB Posted February 3, 2012 Author Share Posted February 3, 2012 Zal ik doen appelvrouw (een foto maken). Overigens ben ik ook niet kapot van de smaak van die alsemperen, Maar als ingredient in een wokgerecht, samen met andere groenten, zijn ze wel goed te eten. Maar eerst nog zien of ik ze zowiezo opgekweekt krijg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts