Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Alsemperen

GWB

Recommended Posts

Zo, de pepers zijn gekiemd en kunnen van het verwarmde zaaibakje (een goedkoop ding, gekocht bij Vreeken) naar de vensterbank. Vandaag zet ik in het verwarmde zaaibakje wat Litchytomaten en wat Alsemperen. Ik ben benieuwd of ze een beetje willen kiemen.

Net nog even bij mijn kasje wezen kijken, de minimax thermometer geeft -10 tot +6 aan voor de afgelopen week. Niet echt weer om in het kasje al weer iets te zaaien, nog maar tenminste één weekje langer wachten.

Dat zijn die superbittere komkommers, in Suriname worden ze geloof ik Sopropo genoemd. Heeft dus niets met peren te maken. In azië worden ze ook veel gegeten, dus toen mijn vrouw er een zakje zaad van zag liggen, was ze gelijk verkocht (ze komt oorspronkelijk van de Filippijnen).

Het zijn wel echte tropische planten, dus ze zullen wel in de kas moeten concurreren om ruimte met de tomaten...

Zal ik doen appelvrouw (een foto maken). Overigens ben ik ook niet kapot van de smaak van die alsemperen, Maar als ingredient in een wokgerecht, samen met andere groenten, zijn ze wel goed te eten.

Maar eerst nog zien of ik ze zowiezo opgekweekt krijg!