Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mijn aanbod :)

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Je mag er wel meer dan 1 hoor Ik moet de pollen nog opgraven en splitsen, dus ik stop er dan gewoon steeds een aantal in een potje. De pollen dijen snel uit als je ze een tijdje met rust laat.

Volgens mij kan je die kragen bijna overal van maken. Als het spul maar niet in 1 seizoen oplost. Ik had ze vorig jaar van Luxan ( http://www.spangroothandel.nl/_clientfiles/king/Afb.%20Groot/l_111555%20Koolkraag.jpg ) en die zijn van een soort stof/karton. Moeilijk te zeggen, vrij vezelig. En ook echt wel kapot na de teelt. Maar dat geeft niet, als ze het plantje maar beschermen als ze nog jong zijn.

Ze zijn er ook van plastic, van dakleer, van... Binnenband? Wat al niet meer.

Geplaatst:

- Misschien stom: maar wc papier en keukenrol komen ook goed van pas! En dan dus vooral wc-papier Daar gaat er in een jaar heel wat van doorheen, en het groeit zo lastig in de tuin haha. En we zijn er nog niet helemaal aan toe om af te vegen met... wol? Blaadjes? Jute?

Je kunt ook nog extra kranten vragen

Geplaatst:

Die kofie is dat gewoon gemalen koffie of Senseo of zoiets

En heb jij merk koffie of maakt het niet uit

aangepast door Gast

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
Je mag er wel meer dan 1 hoor Volgens mij kan je die kragen bijna overal van maken. Ze zijn er ook van plastic, van dakleer, van... Binnenband? Wat al niet meer.

Ik ga er op koekelen..ik kom er nog op terug

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

@Conny: We drinken meestal filterkoffie. Maar ik heb ook een senseo (gekregen bij een bestelling bij een webshop dat tape etc. levert aan onze bedrijven ) die we wel gebruiken als ik weer eens gratis pads aan kan vragen. ( http://www.gratis.startpagina.nl zo kom ik ook aan wasmiddel, deo, shampoo, etc. )

We lusten alles, merk of niet.

Geplaatst:

Mag ik van jou ook nog suikererwten zaad?

Die handschoentjes kan ik wel voor je meebrengen.

Zalm (blokjes) kan ik ook meebrengen alleen die is al diepgevroren en ik rij er 1 uur op?? (moet ik nog even over nadenken of dat gaat)

Geplaatst:

Ik heb helemaal niets meer, was allemaal slecht zaad wat ik had gekocht (goedkoop is duurkoop).

In de zakjes die ik had gekocht zat weinig in gewicht weet ik niet, maar ik ben al blij met 1 zakje.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik merk (via PB) dat men wat voorzichtig is in het 'bestellen' van vlees. Misschien zijn ze bang dat ik ineens 20 euro de kilo wil hebben ofzo? Vandaar dat ik in mijn aanbodlijst even heb aangegeven wat zo ongeveer de prijsindicatie is. Dat komt uiteraard niet zo nauw, omdat we ruilen tegen van alles en nog wat.

Het staat er dus misschien wat raar, maar zo bedoel ik het niet hoor!

Geplaatst:

Omdat je zo aandringt dan...

Ben best wel benieuwd hoe een "gelukkig" karbonaatje/speklapje smaakt...

Graag 4 schouderkarbonaatjes en 4 speklapjes voor mij.

Kan je weer verder shoppen bij de Amazing Oriental...

Geplaatst:

Hoi Jorieke,

Ik heb er over nagedacht, ik wil ook graag 4 karbonades en 4 speklapjes.

Maar kunnen ze worden in gevroren ???

Wat ik rij met Ilse mee en de autorit is langer dan 2 uur.

En ik ben bang dat het vlees dan bedorven bij mij aankomt.

Groetjes Conny.

Geplaatst:
  • Auteur

Neeee ik dring niet aan!

Ik noteer het!

@Conny: We willen er dan die zaterdag in gaan lopen snijden (klinkt leuk he?) en dan kan ik meteen wat invriezen voor wie dat wil. Als je dan van die blauwe diepvries-element-dingen meeneemt? Dan gaan die ook meteen de vriezer in als je zondag hier aan komt. En aan het einde van de dag kan je dan alles tegelijk meenemen. Is dat een idee?

Geplaatst:

Ja. Ongevroren en dan met koelelementen en kranten samen inpakken. Dat doe ik ook wel. Bevroren zou kunnen, dan met kranten om de koelelementen en vlees heen en koeltas.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ilse en Jorieke,

Ik heb een lief klein koelboxje waar 12 blikjes ik kunnen.

Dan vul ik hem 's morgens met bier en dan kan er 's middags het vlees.

De koelelementen neem ik dan ongekoelt mee.

Groetjes Conny.

En Jorieke je dringt helemaal niet aan hoor.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou mochten meer mensen ingevroren vlees willen, dan is dat geen punt! Liever zelfs, dan kunnen we het varken eerder die week verwerken en netjes invriezen. Minder haast En als je het thuis toch meteen de vriezer in gooit?

Maar vers is ook geen punt!

Uw wens is mijn bevel

Geplaatst:

Hoeveel glaasje moeten er eigenlijk uit die wijnflesjes kunnen?

Geplaatst:
  • Auteur

Oh sorry Angela! Ik had je vraag wel gezien, maar er blijkbaar nog geen antwoord op gegeven

2 glaasjes is mooi, dat is een flesje van 375 ml. Maar minder mag ook, en iets meer ook wel. 750 ml is dan wel weer teveel, en een liter al helemaal.

Geplaatst:

Nou op mijn werk hebben we dus flesjes waar ongeveer 2 glazen inzitten dus die kan ik voor je meebrengen, er zit alleen geen kurk bij het zijn wijnflesjes met schroefdopjes.

Goed?

Ik heb trouwens ook schelpen/schelpen stukken voor je.

Die breng ik ook mee.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.