Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Mijn aanbod :)

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi,

als je er nog iets van over hebt zou wel intresse hebben in de ;

Allium senescens glaucum

rode bieslook

marjolein

appelmunt

aardbeimunt

en heb je nog wat spannends over tegen die tijd houd ik mij aanbevolen

waar maak ik jou blij mee ?

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Wat wil je terug voor een stuk of 4 karbonaadjes en wat spekblokjes? Lijkt mij erg lekker.

Heb je ook scharrelkip in de aanbieding?

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Ik noteer het voor jullie!

@Helly: We hebben die zaterdag geen tijd meer om spek te roken of te zouten, dus de spekblokjes zijn dan niet gerookt en/of gezouten. We willen wel deze maand nog een varken slachten, even kijken of ik dan nog een mooi stuk kan roken voor spekblokjes.

Wij bakken spekjes van de stukken buikspek die we hebben gezouten en die al maanden hangen. Die zijn dan wel flink zout, dat moet de volgende keer wat minder.

Geplaatst:

Zou wel lekker zijn als ze al gerookt waren. Ik ken eigenlijk geen andere spekblokjes dus kan me geen voorstelling maken van verse blokjes.

Waar kan ik je blij mee maken voor de karbo's en de blokjes?

Geplaatst:
  • Auteur

Ehm... Suiker? Geleisuiker? Misschien wat potgrond? Wc papier

Ik heb ook nog wat nieuwe zaken voor op mijn aanbod-lijst: ananassalie (als alles goed gaat wortelen de stekken binnenkort. Anders krijg je een aantal stekken in vochtig papier), en aloë vera uitlopers.

Verder ook nog tuinkerszaad in flinke hoeveelheid, tripmadam (plantjes) en loopkamille (roomse kamille).

Geplaatst:

Als je een stuk varkenspoot over hebt, zou ik heel graag willen !! Dan gooi ik hem in de vriezer voor de erwtensoep van volgende winter

En de Egyptische ui en rode bieslook klinkt ook zo bijzonder !!

Ik heb niets dan geleisuiker in de aanbieding, of kan ik je blij maken met een potje lekkere zelfgemaakte kruiden/knoflookboter ??

Geplaatst:
  • Auteur

Nynke, ik noteer voor jou een varkenspoot! Ook een staart er bij?

Ik maak VEEL jam, dus geleisuiker vliegt er door. Meestal maak ik het zelf, met pectine en suiker. Maar van die kant en klare pakkies zijn wel erg handig voor kleine jam-maak-sessies.

Zelfgemaakte kruiden/knoflookboter lust ik wel hoor Ben er gek op! Ik maak zelf boter, maar heb nog nooit geprobeerd om zelf kruiden/knoflookboter te maken.

Geplaatst:

Nee, de staart mag je houden en ik zorg voor meer geleisuiker en kruiden/knoflookboter

Geplaatst:

stekkie ananassalie wil ik me graag voor inschrijven.Ook tuinkerszaad. Ik zorg ook voor geleisuiker, wil je gewoon of speciaal?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Dan zijn er nu nog 3 poten en een staart haha. (en meer van de wat normalere stukken )

Ik noteer ananassalie en tuinkers voor Appelvrouw! Ik heb niet echt een voorkeur voor geleisuiker, een beetje van beide?

Geplaatst:

Ik neem meerdere pakken geleisuiker en toiletpapier voor je mee.

Zeg, salie was toch niet winterhard? Hier staan ze ondanks de vorst en sneeuw nog overeind. Hoewel een beetje bleekjes. Is dat normaal?

Geplaatst:

Thanx. Kan t mooi blijven staan.

Geplaatst:

Maar ananassalie is weer niet winterhard, toch?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Jorieke

Voor wat plantjes van muskaataardbeien en voor wat Welsh union heb ik veel belangstelling!

Ik hoop dat ik wat heb om te ruilen voor je?! Over een week of 2 a 3 plaats ik ook een (heel bescheiden) lijstje. Wat daar precies op komt, ligt nog wat aan het succes/de ontwikkeling/verplantbaarheid van wat stekjes en zaailingen van o.a. oerprei en wat paprika-soorten. In ieder geval heb ik wat zaden, maar of die voor jou de moeite waard zijn...? Je hebt al heel veel ervaring en aparte planten!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hoeveel van die geleisuiker pakken verbruiken jullie zoal in 1 jaar?

Geplaatst:

Jorieke, mag ik van het varken 1kg van de nek in een stuk? (mag met vet, hoor - lekker sappig). Ik wil het graag als braadstuk gebruiken.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

@Helly: ik weet het eigenlijk niet. Ik had er vorig jaar aardig wat gekregen op de moestuindag, en die waren zo op We vervangen onze pindakaas en hagelslag voor jam en honing (echte, van Dick, of neppe van paardenbloemen ) Dus er gaan wel wat potjes jam leeg zo in een jaar.

@Kruidje: Uiteraard, ik noteer het!

Geplaatst:

Jorieke die suikererwten mogen van het lijstje af ik kon de verleiding niet weerstaan en heb van 2 verschillende soorten een groot verpakking gekocht.

Geplaatst:

Dank Jorieke, ik heb het op mijn lijstje genoteerd, zal ik een doosje vullen met bv wc papier, zout, olie ? of liever iets anders?

ik heb al wat kaarstompjes appart gelegt en wil je nog plasiek plant potjes? ( verschillende maten)

Geplaatst:

okee ga ik doen !

Geplaatst:

Jorieke, is het misschien handig als je aangeeft hoe veel je maximaal van iets wilt hebben?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.