Erny Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 Gister, met hulp van Huub, de door de buren per ongeluk ontvreemde Wichter-boompjes van Thea teruggehaald uit hun tuin en weer bij mij neergezet.Huub kwam wel veel zooi tegen op die plek in de grond... half vergaan piepschuim, stenen, plastic en heeeeel veel rode kleikorrels... Het lijkt erop alsof ze complete zakken van die dingen ooit daar begraven hebben (de rest heeft vorige bewoonster door de tuin verspreidt... zucht... ).
thea Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Ze dachten bah natte voeten,moeten we wat aan doen.Kleikorrels zuigen het water wel weg??? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Erny Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Geplaatst: 3 december 2013 Nee, echt geheel zonder beleid, tuthola wist niet waar ze met al die zakken heen moest... de vorige bewoners - nu buren - hebben haar er nog nét van kunnen weerhouden om het ónder de vloer van het huisje te storten!!
RobO Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 @E: goh, kan ik Huub ook niet eens lenen?is ie een beetje goed in onkruid verwijderen?we betalen in natura, lekkere hapjes verder een Elstar geplant, wortelgoed, vast een beetje gesnoeid anders paste ie niet in de auto(moest toch gebeuren want ik wilde de harttak splitsen tot 3 gesteltakken, volgend jaar de draagtakken laten uitgroeien en uitbuigen, en dán...appeltjes! ) wondjes netjes afgesmeerd, nu maar weer duimen....
HuubvG Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 @ Rob0, Ik zou best een dagje willen helpen en nadien aanschuiven aan het diner. Zoals jij 'wat hebben we vandaag gegeten uit eigen tuin' doorgaans weet in te vullen, wordt dat vast smullen! Maarreh, wel even met E overleggen, er is voorlopig genoeg te doen hier...
thea Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 O @Huub je hou al rekening met @E http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 3 december 2013 Geplaatst: 3 december 2013 Natuurlijk, daar vaar ikzelf ook wel bij, dus helemaal logisch egoïstisch gezien!
Jizkaha Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Daslook gezaaid. En verder gegaan met bollen in de grond zetten. Onderdehand een soort neverending project want blijf maar bollen krijgen... Morgen verder. Zelluf doen
bartp Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Gisteren 2kruisbessen en 2 zwarte bessen. Vandaaf een laagstam anna spath pruim.
tds Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Dit weekend: Onkruid verijderd tss de tuinbonen. Ze staan er nog steeds goed bij na 2 dagen vriestemperaturen.Voorts stukje id serre onkruidvrij gemaakt en winterbloemkolen geplant.De winterradijzen groeien traag, heel traag :/De Basilicumplantjes komen uit!De Korianderplantjes in grote bak binnen gezet.Spruiten en rammenas oogst.
RobO Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 kurkumawortels in pot nav eerder draadje alhier
HuubvG Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Gember uit de kas gehaald om in een pot binnen te zetten. Te laat, had het al te koud gehad en liet de stengel hangen. De knol was al aan het verrotten. Op de composthoop ermee en volgende × op tijd naar binnen doen. Op straat gevonden lavendel geplant. De plant lag bij tuinafval, was nog fris van kleur en nog niet verhout.
Jizkaha Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Een Prunusje Opal geplant.Ik heb die tuin nog geen maand en krijg nu al 't gevoel dattie te klein is.... Zelluf doen
aalterse-willy Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Deze middag uien gezaaid in een bakje, staat nu op de vensterbank.Hopelijk worden het grote dikke uien. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Indy Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Een paar weekjes geleden de kweepeer gezaaid,en er zijn nu 3 boven. Zal morgen ff een foto maken.
Erny Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Geplaatst: 29 december 2013 Samen met Huub de Prunus Belle du Thuin in de tuin bij het huisje geplant.
Bit Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 De kers, gisteren bij persica opgehaald, vandaag gepoot, paaltjes erbij en uitgebonden. Wat stekjes van aardbeitjes ( nieuw soortje ) opgepot. Genoten van het mooie weer.
appelvrouw Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Samen met Huub de Prunus Belle du Thuin in de tuin bij het huisje geplant. Heb jij een Belle de Thuin? Ik ben jaloers..die wil ik ook Gefeli! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 29 december 2013 Auteur Geplaatst: 29 december 2013 Ja, heb ik dus nu, alleen zo Belle is ze niet hoor... Maar als ze lekkere mooie pruimpjes gaat geven dan let ik daar vast niet meer op.
thea Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Ja was/is geen mooie boom. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 1 zaadje van een lotus uit het kerstukje
geedee Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Zojuist diverse pepers gezaaid. Ik heb er al eerder gezaaid en die zijn nu een 10 cm groot. Door een explosie van bladluis zijn er echter een paar gesneuveld en die heb ik nu opnieuw gezaaid. Ook 3 soorten paprika en 3 soorten tomaat gezaaid. Het nieuwe seizoen is van start Yesss!!!
henkg Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Inderdaad Geedee: het is begonnen! (maar tomaat zaaien al op 1 januari ??) Vandaag gezaaid: Peper Madame Jeanette (de cayenne zaai ik pas over een paar weken) 2025_teeltlijst (.xlsx)
geedee Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Ja tomaten ook.....ik plant de dieven ervan in maart.....schiet lekker op
Aanbevolen berichten