naggie Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Hallo Iemand ervaring met kalkcyanamide?Het zou een goede meststof zijn en ook werken tegen schimmels ongedierte en dergelijkeOok zou het tegen knolvoet werken? Quote "A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows." ~Doug Larson~
Jorg Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Ja, ik heb er goede ervaringen mee. Knolvoet heb ik niet maar ik heb de afgelopen jaren het koolbed en de prei bemest met kalkcynamide. Reden: de kalk en stikstofwerking. Heb ook wel het idee dat het onkruidzaden uitschakelt. Tevreden over dus en zeker een aanrader voor een mooie kooloogst Ik twijfel wel of ik er dit jaar nog gebruik van ga maken. NIet omdat ik niet tevreden ben over de werking en de effecten, maar ik ga meer werken met mulche lagen en dan is het nou juist zonde dat kalkcynamide de werking heeft om (ook goede) schimmels en bodemleven te onderdrukken. Quote
Borsalino Posted January 5, 2013 Posted January 5, 2013 Vroeger eens gebruikt, dood inderdaad onkruid. Maar moet je mee oppassen, een medtuinder had teveel tijdens de oogst gebruikt en alles kapot inclusief de groenten. Heb het 1malig gebruikt, er zijn betere alternatieven tegen onkruid = worteldoek En als stikstofbemesting gebruik ik bloedmeel. Quote
Recommended Posts