Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik denk er nog altijd over om er een de kattenren te laten beklimmen het dak op. Ik heb een speciekuip waar ze in kunnen. Zouden daar 2 pompoen planten in kunnen? En is de plant zelf trouwens giftig voor katten?

Geplaatst:

Ik doe ook mee en mijn pompoen en sierkalebas staan er klaar voor.

Laat het groeien maar beginnen

Als ze door het dak heen knallen maakt niet uit, het wordt toch het laatste jaar dat dit huisje er staat hehehe

Zal van de week even een foto maken.

Ik heb mijn pompoen in een wasmand van de action gezet omdat mijn huisje op een dikke laag zand met tegels staat. Dan leek me dit beter voor de groei

Geplaatst:

Bij mij staan 12 plantjes van de xxxl kalebas te wachten om te worden uitgeplant...ik wil er een aantal in een grote speciekuip planten om de ranken langs het balkon van de Stadl te kunnen laten groeien, een aantal anderen gaan de volle grond in om langs het hek te leiden en misschien nog wel een nog aan te brengen boog.

Ik heb deze kalebassen nodig om een aantal lampen en schalen te maken die ik al een tijdje in gedachte heb.

Dit is de Stadl waar ze langs worden geleid als het allemaal lukt.

stadl82831368682346.jpg

Eerst nog even de betonstenen muren aansmeren en schilderen en dan kan de kuip geplaatst worden.

Tot nog toe hier pompoenen laten groeien wat erg goed ging

pompoenen-in-de-speise21011368682559.jpg

en ik verwacht ook nu eigenlijk wel weer dat het goed gaat. Ik zoek nog een plaatsje voor een simpele meloen maar met beperkte stengels en vrucht er aan laten zitten.

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Mijn 2 mini pompoen planten (de Baby Boo en de Jack be Little) heb ik uitgeplant in de 2 openingen in de bestrating tegen de schuur aan. Ik heb gewoon 2 klinkertjes uit de bestrating gewrikt en daar de plantjes ingeplant. Het touw waarlangs ze dadelijk gaan groeien hangt ook keurig op de plaats tegen de schuur aan, dus ik ben benieuwd!

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:
Wat een leuk idee! Ik heb ook een tuinhuis waar ik wat op zou kunnen groeienn of misschien nog wel beter, het dak van onze kattenren. Dan kunnen ze via het gaas omhoog klimmen. De planten zijn neem ik aan niet giftig voor onze katten? Ze moeten namelijk altijd alles proeven.

Ik kan ze alleen niet in de volle grond zetten aangezien er daar tegels liggen. Hoe groot moet een pot zijn voor een pompoenplant?

Ik heb het nog even gegoogled, maar daar kom ik wel berichten tegen dat pompoenplant giftig/irriterend is voor katten.

http://www.katzoektthuis.be/tips/gevaren-van-planten

toch een beetje oppassen dus. Al moet ik zeggen dat mijn katten op de 1 of andere manier goed schijnen te weten wat giftig is en wat niet. Zo word de sla gulzig opgepeuzeld maar hebben ze de aardappel bladeren nooit aangeraakt.

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Mmm... Ik zal er nog eens over denken dan. Ik heb 1 kat die alles even een likje moet geven. De paprika plantjes die in de vensterbank stonden misten ook hier en daar een blaadje. De tomaten plantjes laten ze daarin tegen met rust....

Geplaatst:

De meeste giftige planten signaliseren dat ze giftig zijn meestal door geur en/of uiterlijk...het punt is dat ze niet opgegeten willen worden...de meeste katten reageren op geuren en natuurlijk in de ren voldoende ander groen materialen voorhanden geven waar ze zich aan kunnen vergrijpen )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
Mmm... Ik zal er nog eens over denken dan. Ik heb 1 kat die alles even een likje moet geven. De paprika plantjes die in de vensterbank stonden misten ook hier en daar een blaadje. De tomaten plantjes laten ze daarin tegen met rust....

Hihi herkenbaar, hier ook de peper/paprika planten met af en toe wat gaatjes/missende punten, tomaten liet ze staan.

Vorig jaar in de tuin, heeft onze poes alle groentes wel laten staan, tomaten, pompoenen, kolen, sla, paprika, pepers, bonen.. Maggiekruid en bieslook pol werd wel geproefd/kopjes tegen gegeven, maar de rest viel wel erg mee.

Hier meer last van kattenstaart/heermoes waar ik het idee bij heb dat ze die ziet als gras ofzo, want daar eet ze wel van (en is ook niet goed/giftig volgens mij) gelukkig gooit ze dit er weer uit (net als gras zegmaar)..

Geplaatst:

Hier staan de pompoenplantjes inderdaad in de volle grond en ik laat ze via een touw tegen de schuur aan omhoog klimmen.

Geplaatst:

Zoals beloofd zou ik nog een foto plaatsen van wat mijn dakpompoen ooit moet gaan worden. Nu nog wachten op meer licht en warmte zodat hij ook daadwerkelijk de lucht in kan gaan.

Voor de leuk heb ik er nog wat van dat kleine bodembedekkende spul in gezet. Of dat slim is weet ik niet, maar het staat gezellig hehe.

dakpompoen76651369552236.jpg

Geplaatst:

Kan best hoor, dat pul swortelt vast niet diep. Wel de pompoen veel voeding en water geven in die ton.

Ik heb veel pompoenplanten en denk er dus over er ook een het dak op te laten groeien. Vanwege de kou ( vandaag hier 8 graden) zijn de planten nog niet naar buiten maar nog in de kas...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Bij deze een foto van mijn 2 dak-pompoenen

nu nog kleine plantjes.

IMG_4440.jpg

Ze mogen gezellig de viburnum overwoekeren en via hem/haar het schuurtje opklimmen.

t.z.t. kan ik nog wat touwtjes spannen om de plantjes te helpen als dat nodig is

IMG_4439.jpg

Groeien maar!!!!

Hoe gaat het met jullie pompoenen?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Bij mij is het jammerlijk mislukt. De 2 mini pompoenen ranken nauwelijks en het hele 'langs het touw omhoog leiden' idee is dus in het water gevallen.

Geplaatst:
... De 2 mini pompoenen ranken nauwelijks ...
Wel of niet rankend is afhankelijk van het ras. Dus volgend seizoen eerst even geschikt ras uitzoeken. Geldt ook voor courgette en vast nog wel voor meer.
  • 1 year later...
Geplaatst:

Jaar 3 poging 3

Dit jaar ga ik wee proberen een pompoen het dak op te krijgen ...

Vorig jaar was het niet gelukt vanwege de vakantie. Toen ik thuiskwam was de pompoen wel enorm gegroeid en lag er 1 pompoentje op het pad, in plaats van op het dak.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...