Adrie Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Ik kreeg vandaag een zakje met een stuk of 16 bonen er in die op (grote) tuinbonen lijken. Ze zijn wel een cm of 3 lang en 2 breed, flinke jongens dus. Volgens de gever zijn het geen tuinbonen, maar een soort droogbonen, althans zo moet je ze behandelen. Zaaien aan staken want ze klimmen, na de oogst de bonen uit de schil halen, laten drogen en dan in de pan.De naam of soort of zo van deze boon wist ie niet, alleen dat ze héél lekker waren Weet iemand wel wat het zou kunnen zijn? Quote
Adrie Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Geplaatst: 9 januari 2013 Een foto bij deze puzzel kan helpen dus bij deze: Zie de 5-cent munt als referentie voor de grootte. In werkelijkheid zijn ze minder wit, maar dat komt door de flits.Ik ben benieuwd! Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Limabonen?http://www.receptengerechten.nl/Limabonen_met_groenten.html Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Waaslander Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Boerentenen, vermoed ik.Worden gebruikt voor snijbonen en droogbonen . Quote
Borsalino Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Ze lijken me wat plat voor boerentenen.Ze lijken me ten opzichte van de 5 cent ook wat klein, of ik moet reuzenboerentenen gehad hebben. Mijn boerentenen zijn dikker en langer, en bedoel niet diegene in mijn schoenen zitten Quote
zonnetje Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Ze lijken heel erg op mijn bonen en dat zijn giant elephant beans en dat zijn idd droogbonen . Quote
Adrie Geplaatst: 10 januari 2013 Auteur Geplaatst: 10 januari 2013 Ik heb aan de hand van jullie suggesties eens wat verder gegoogled en ik hou het voorlopig op de giant elephant beans. Foto's van het zaad op internet lijken inderdaad op "mijn" bonen. Ben hiervan ook wat sites tegengekomen met recepten met foto's over hoe ze klaar te maken en dat komt ook overeen met wat me al verteld was door de gever van de bonen, dus dat past ook wel in het geheel. ik ga ze straks in mei gewoon eens zaaien! Dank je wel allemaal voor de antwoorden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.