-sanne Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Ik vraag me af of je in de eerste zaaimaand ook kunt planten. Dus als ik kouseband in maart onder koud glas kan zaaien, zou ik dan ook (eerder binnen gezaaide) plantjes kunnen uitplanten onder koud glas in maart? Of zijn plantjes gevoeliger dan zaadjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 De plantjes zijn een stadium verder dan het zaadje en daardoor soms inderdaad meer kwetsbaar voor kou.Tomaten bijvoorbeeld kan je in februari zaaien maar dan kunnen ze echt nieeeeet naar buiten, veel te koud voor ze, je moet ze dan binnen houden waar de temperatuur meer aan hun wensen voldoet Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Ok! Vorig jaar was ik veel te laat met zaaien maar misschien dit jaar dus wel te vroeg.....Hopen op zacht weer maar en later nog maar wat zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 volgens moet kousenband ookveel warmte hebben. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 ja, de nachttemperatuur moet lang genoeg boven de 12 graden blijven om bloei en dus peulen te krijgen, mij is het nooit gelukt zelfs niet in het kasje 2012 Haarlem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted January 14, 2013 Author Share Posted January 14, 2013 Ik noemde maar een voorbeeld met kousenband Die ga ik voorlopig nog niet opkweken.Toch bedankt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts