cherelles Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Tegenwoordig zijn er veel mensen die gewassen kweken op hun balkon omdat ze geen tuin hebben.Het lijkt me leuk om te weten wie wat allemaal op zijn/haar balkon kweekt. Dus: Wat kweek jij allemaal op je balkon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed54 Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik heb zelf geen balkon, maar wel een terras waarop ook een aantal planten in potten staan, en da's toch wel te vergelijken lijkt me.Ik heb daarnaast ook nog wel een tuin waar ik de meeste van mijn gewassen in teel.In potten kweek ik tomaten, paprika's en pepers en ook een beetje basilicum. Verder heb ik ook al ondervonden dat je heel wat kruiden (tijm, salie, munt, bieslook, etc.) goed in potten kunt kweken. Veel hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je balkon gelegen is. Tomaten enz. hebben echt veel zon en warmte nodig. Een balkon op het oosten, noord- of noordwesten is dan niet geschikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ik heb zelf ook geen balkon, maar moestuinier in mijn kleine tuintje in potten en bakken. Mijn border is alleen bestemt voor sierplanten. In mijn potten en bakken heb ik staan:- kruisbessen- aalbessen- frambozen- aardbeien (4 soorten)- parijse worteltjes- snackkomkommer- citroenkomkommer- rucola- veldsla- mini kropsla- Klein duimpje tomaten en de world's smallest tomato- 3 soorten mini pompoenen (Jack be little, witte pattison en de Baby Boo, en deze gaan als enige wel in de volle grond)- spinazie- een paar bolletjes knoflook- mini nectarineboompje- mini pruimenboompje- een vijgenboompje- meloenpeer- mini paprika- mini aubergine- 3 soorten radijs- lenteuitjes- basilicum- bieslook- rozemarijn- oregano- tijm- pepermunt en dan heb ik nog een appelboom in de tuin staan. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Ik had afgelopen seizoen:TomatenPaprikaKomkommerSpruitkool { die staat er nog, maar heeft nog niets gegeven }RucolaGemengde SlaBleekselderijErwtenStokbonenWortelsAardbeienOostindische KersAndijvieSpinazie Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 mos en grasjes en af en toe een bak pelargoniums (toen we nog geen tuin hadden ook tomaatjes en blauwschokkers) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Ik had vorig jaar op mijn balkon veldsla, worteltjes, radijsjes, rucola, en aardbeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts