Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Beste mensen, sinds vorige week hebben we de sleutel van onze tuin op het volkstuincomplex. Na grondige bestudering van dit forum en de rest van het internet dacht ik begrepen te hebben dat je mest op je tuin gooit in het najaar om het in het voorjaar onder te werken met een lekkere hoeveelheid compost. Aangezien we onze tuin nog maar net hebben, had ik bedacht dat we ons dit jaar maar zouden beperken tot compost. Tot ik een mail binnenkreeg van de vereniging met een bestelformulier voor onder andere 'ruige mest'. Hoe moeten we nu de bemesting doen? Toch die 'ruige mest' erop doen? Verteert het dan nog wel op tijd? En moeten we onderscheid maken tussen de verschillende bedden (minder of geen voor de wortelgewassen bijvoorbeeld)?

Ook vraag ik me af hoeveel mest we nodig hebben. We hebben 8 bedden van 1,2 x 3 ingedachte (28,8 m2). Hoeveel kruiwagens hebben we dan nodig?

Verder kunnen we bemeste tuinaarde en potgrond bestellen. Ik zou eigenlijk niet weten waar we bemeste tuinaarde voor nodig zouden hebben. Potgrond zou nodig kunnen zijn voor het vullen van potten, toch? Zie ik dingen over het hoofd?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Geplaatst:

Hoi Merel, plaatsgenote

als je oude mest krijgt kun je die gewoon 1 steek diep onderspitten in feb/mrt; dat is al zo ver verteerd dat je planten er meteen plezier van hebben

bonen, wortel idd geen/minder mest, en nog zo wat klantjes, dus afhankelijk van je teeltplan dit jaar

wij gebruiken 1 m3 oude koemest (zeg 12 kruiwagens) voor 150 m2, aardappels een beetje, mais veel, rabarber veel, kool heul veul, blad gewoon, bonen en wortel niks alleen compost, aardbei een beetje, pompoen veul, knolselder redelijk

bemeste tuingrond gebruiken we niet tenzij:

1 we precies weten waar die vandaan komt (Peter van Oxalis Santpoort)

2 we m echt nodig hebben om op te hogen

potgrond gebruiken we om te zaaien, op te potten, in de bakken, in de koude kas

als je eens wilt bijkletsen ben je welkom op Buytentwist, stuur ff een pm

Geplaatst:

Sluit me voor een groot gedeelte bij Rob aan, alleen bonen ........ géén stalmest (jong of oud). Die gaan je dat niet in dankbaarheid afnemen. En bemeste tuingrond ........, vind ik puur geldklopperij. Niet doen, nergens voor nodig.

Geplaatst:
  • Auteur

Top! Dank voor jullie antwoorden. De mest en potgrond is inmiddels besteld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.