Borsalino Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Heb bij 2 verschillende zaken pootaardappelen gekocht.De eerste die ik aangekocht heb bij zaak nr1 is Rode Eersteling en Premiere.Deze kiemen voortreffelijk en is niks mis mee. 1 week later koop ik bij zaak nr 2 Alegria & Fresco.De Alegria was na 1 week volledig nat-plat en rottig te noemen, alles al weggegooid.De Fresco heeft het zelfde voor, doch daar is zo per dag 1 à 2 petatjes met deze verschijnselen. Dus er is duidelijks iets mis met de bewaring van de pootaardappelen bij zaak nr 2 of bij die zijn leverancier.Bij aankoop waren die van zaak nr2 eerder sponsachtig en 1/4 beschadigd, die van zaak nr 1 waren hard als keien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Daar ga je toch zeker wel mee terug? Als jij bewijzen kan dat de potertjes van winkel nummer 1 door jou met evenveel zorg bewaard zijn thuis, dan die van hem... Waarschijnlijk zal hij wel meer klachten gekregen hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Eventueel heb ik nog wat eerstelingen voor je over hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Kamilla tis me de verplaatsing van heen wen weer een 150km niet waard.Had heel mijn bestelling met zaden-rol koord-druivelaar-look en 2 x 2 kilo petatjes zelf gaan afhalen omdat ik er in de buurt moest zijn op nog geen 3 km van die zaak.Tis dat ik de Alegria en de Fresco hier nergens in de buurt vind. Ga nu geen 150 km rijden om 4 kilo petatjes. Trouwens Jeanne heb al andere hier in de buurt bij zaak nr 1 gehaald gisteren.Dus heb al mijn poters. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-marie Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Aan Borsalino en anderen: dit topic roept bij mij de vraag op waar je op moet letten als je pootaardappels koopt? Moeten ze keihard zijn? Mogen ze al rimpelig zijn? Moeten ze schoon zijn? Hoe groot mogen de ogen al zijn? Wie kan mij verder helpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Ik heb mijn aardappeltjes (anias) besteld bij vander Wal.Heb netjes een telefoontje gekregen dat ze niet konden leveren wegens ziekte in deze aardappelen soort.krijg nu andere soort. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limoncello Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Meestal moet je in verschillende winkels bestellen want ze kunnen niet alle soorten aanbieden in 1 winkel. Ik moet naar 4 verschillende winkels gaan en meer als ik niet op tijd ben.Dit jaar ga ik zetten; Charlotte, Désirée, Prior, Alegria, Accent, Lady Christl, Santé, Charlotte, Asterix, Jelly en Sarpo Mira. Eens zien welke het beter doet onder worteldoek Heb al de de Charlotte en Désirée en staan op een koele plaats, in het donker. Na mijn verlof haal ik ze allemaal uit om voor te kiemen. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts