Zeeuw Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Ik heb drie kipjes een Marans een Sussex en een Mechelse koekoek.De Sussex is vorig jaar begonnen met dubbel dooiers. Die passen eigenlijk niet door het gat en hij scheurde steeds uit. Gevolg bloed waar de andere kippen natuurlijk dol op zijn.Ze pikten hem half kaal natuurlijk. Nu na een halve winter zijn de dubbeldooiers klaar en is hij og steeds half kaal en hij heeft nu de andere twee kipjes als straf de kont deels kaalgepikt. Eergisteren heb ik hertshoornspray op de kipjes gespoten bij paarden werkt het super.Het spul stinkt gigantisch, ik hoop door deze actie dat ze stoppen met pikken.Het kan natuurlijk ook stress zijn waar ze last van hebben natuurlijk. Heeft iemand ervaringen met hertshoornspray en half kale kippen.Leggen doen ze goed met zijn drieën de hele winter door elke dag twee eitjes. De voeding is ook goed meen ik legkorrel onbeperkt en elke dag twee handjes gemengd zaad en groenvoer en kippengrit. Als iemand tips heeft graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Als de hertshoornolie werkt verder niks meer aan doen. Behalve goede voeding en een droog hok is er niks dat je kunt doen om de veren sneller terug te laten komen.Ik denk dat je al alles gedaan hebt wat je kon doen. Één van mijn hennen besloot rond de kerst ineens nog te gaan ruien. Liep in haar blootje rond, maar uiteindelijk heeft ze zich prima gered. Hertshoornolie gebruik ik bij mijn paarden alleen als het echt stikt van de dazen/blinden omdat die ervan wegblijven, maar voor het tegengaan van bijten (we hebben een jonge hengst van 2 die als veulen verslaafd was aan de staarten van zijn zusters) gebruik ik een spray van Leovet, onder ander te krijgen bij Agradi. Een doorzichtige spray die zeer bitter smaakt maar wel heel veilig is. Vond ik bij de zusters (allebei paints, en witte staarten) ook een fraaier gezicht dan die zwarte vlekken. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts