Moestuin_op_pootjes Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Deze serie tuinbonen hebben de kou wel overleeft maar ze blijven heel erg klein. maximaal40/ 50 cm.Ze zitten wel helemaal vol met bloemen. Iedere plant heeft meerder stengels, met bloemen.Geen idee of ik die nu moet weg knippen of gewoon maar moet laten gaan.Waarschijnlijk is dit zo gaan groeien door dat ze toch vorst schade hebben opgelopen. Ben wel benieuwd of veel bloemen ook veel bonen worden. Een tuinboon plantje had ik binnen gehouden als reserve, dus die had ik een beetje verwaarloosd in de hal. Maar die is nu wel flink lang gegroeid. maar daar zitten dan weer weinig bloemen in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Nou ! Die tuinbonen zien er toch helemaal goed uit ? De mijne staan nog niet de helft zo hoog, en nog geen bloemen. Mooi hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Tuinbonen hoeven helemaal niet zo hoog te groeien. Die van mij zien er nu ook zo uit. Wel iets kleiner dan andere jaren, maar stevig en gezond en volop in bloei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Bij mij zitten de eerste bonen er aan,maar het groeit echt niet hard met dit weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Had ze voor gepoot,maar zijn nog maar 20 cm klein/hoog.Nu weet ik het wel we lopen 2 weken achter maar..........Ze lopen echt achter bij vorig jaar,alles. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Mijn tuinbonen zijn ook geen 10 cm hoog hoor. Heb die wel pas eind maart in de grond gestoken omdat ik nog een stuk grond moest vrijmaken. Sommige zaden zijn niet uitgekomen, ongeveer 10% van wat ik gezaaid had. Volgend jaar zaai ik voor de zekerheid binnen in potjes enkele extra exemplaren. Als bepaalde zaden dan niet uitkomen, heb ik nog reserve. Heb tussen de rijen ook dille en bonenkruid gezet. Zou goed helpen tegen de bonenluis. Ben benieuwd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts