Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tuinbonen nu (eind Feb.) in de volle grond planten?

harmony

Recommended Posts

Deze serie tuinbonen hebben de kou wel overleeft maar ze blijven heel erg klein. maximaal40/ 50 cm.

Ze zitten wel helemaal vol met bloemen. Iedere plant heeft meerder stengels, met bloemen.

Geen idee of ik die nu moet weg knippen of gewoon maar moet laten gaan.

Waarschijnlijk is dit zo gaan groeien door dat ze toch vorst schade hebben opgelopen. Ben wel benieuwd of veel bloemen ook veel bonen worden.

tuinbonen-mei30761368726711.JPG

Een tuinboon plantje had ik binnen gehouden als reserve, dus die had ik een beetje verwaarloosd in de hal. Maar die is nu wel flink lang gegroeid. maar daar zitten dan weer weinig bloemen in.

tuinboonbinnen87421368726742.JPG

Nou ! Die tuinbonen zien er toch helemaal goed uit ? De mijne staan nog niet de helft zo hoog, en nog geen bloemen. Mooi hoor.

Mijn tuinbonen zijn ook geen 10 cm hoog hoor. Heb die wel pas eind maart in de grond gestoken omdat ik nog een stuk grond moest vrijmaken.

Sommige zaden zijn niet uitgekomen, ongeveer 10% van wat ik gezaaid had. Volgend jaar zaai ik voor de zekerheid binnen in potjes enkele extra exemplaren. Als bepaalde zaden dan niet uitkomen, heb ik nog reserve. Heb tussen de rijen ook dille en bonenkruid gezet. Zou goed helpen tegen de bonenluis. Ben benieuwd...