HansK Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Mijn dragon groeide afgelopen jaar weelderig. Kan ik deze nu bij de grond af kort knippen of moet je dragon anders snoeien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Ik heb geen idee wat de regels zijn, maar ik snoei mijn dragon aan t eind van de lente en dan maak ik likeur met de takjes. Later in de zomer, als de plant goed uit heeft willen groeien doe ik dat nog een keer, en dan droog ik ook de takjes voor de winter.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Dus je snoeit hem niet rigoureus, maar laat hem in principe gewoon zijn gang gaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Nee, ik knip eerder wat ik nodig heb ( dat is wel een heleboel) en dan groeit ie weer verder uit. Voor echte dragonsnoeiregels even op een andere forummer wachten) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Dragon snoei je best tot 2/3 terug aan het einde van de herfst. Als ie buiten staat in volle grond kan je hem dan zo ook handiger afdekken tegen de vrieskou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Deze middag was ik de tijd aan het doden met het opzoeken van kruidenkwekerijen. Tot mijn ontsteltenis stuitte ik op dit onrustwekkend nieuws: Zie onder de hoofding Estragon http://www.moesta.info/de/kraeuter-gewuerze.htm#bestellen Verder op Wikipedia blijkt dat er nog meer kruiden estragol bevatten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Estragol Nu denk ik niet dat we bij normaal gebruik risico lopen (hoop ik althans) maar ik schrok me toch een hoedje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sansareli Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Mijn dragon staat tegen een noordermuur. Die zag volledig bruin, dus dacht dat die kapotgevroren was. Daarstraks alles afgeknipt en zag dat er verschillende nieuwe scheuten te zien zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 Ik heb vandaag hetzelfde gedaan. Al het dorre / dode weggeknipt tot op de grond. De nieuwe scheuten dienen zich in grote getale aan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts