SWanders Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Na een week zijn mijn spruitkool zaadjes uitgekomen? ontkiemt? Ik ben een leek, sorry In ieder geval! een enkeling is nu (na 2 weken zaadje geplant te hebben) al zo'n 8-10 cm en hangen helemaal krom en steunen op de flap van mijn eierdoos (geplant in) Is dit normaal? moet ik ze, ondersteunen? Ga ondertussen even een foto maken ter verduidelijking. Vriendelijke bedankt, Stef Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nee, dat is niet normaal Spruitkool moet zeer koel staan, dan blijven het mooie compacte plantjes. En dan moeten ze ook erg licht staan. Zodat ze niet extra lang worden omdat ze op zoek gaan naar wat lichtstralen.Ik zou ze opnieuw gaan zaaien. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWanders Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Damnit haha, ik had ze nu voor het raam te staan, boven de verwarming, daar ging is dus waarschijnlijk al de fout in. Wat is `koud´ staan in jouw inziens? Moeten ze uberhaupt in een kweekbakje binnen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nu met de vorst is het wel beter om ze binnen te hebben. Maar dan liefst in een kamer waar geen verwarming aan staat. Zodra het niet meer vriest, kunnen ze wel buiten staan. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWanders Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Ik heb de zaadjes opnieuw 'geplant', ik heb het bakje nu boven in een onverwarmde kamer staan, op de vensterbank en dan zet ik ze na de vorstperiode wel buiten neer! Ik ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mesi Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Bedankt namens een ander leek. Ik heb de afgelopen dagen verschillende dingen voorgezaaid en alles lekker warm in de kamer laten staan. Net alles verplaatst naar de garage. Behalve de paprika's,pepertjes, meloen, gourgette en aubergine. Die moeten toch wel warm? Er kwamen net voorzichtig twee zaadjes boven de grond kijken. Ik hoop dat ik ze voor ben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Paprika, peper, meloen, courgette en aubergine hebben inderdaad wel warmte nodig, vooral de paprika, peper en aubergine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts