Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dacht ik ook aan,maar Rotterdam is wel aardig ver.Kom uit belgisch Limburg.Maar rot dat hout niet of moet je het wel behandelen?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Dacht ik ook aan,maar Rotterdam is wel aardig ver.Kom uit belgisch Limburg.Maar rot dat hout niet of moet je het wel behandelen?

Ik kies voor onbehandeld. Dan wordt het na verloop van tijd grijs. Ik wil geen gifstoffen in mijn grond. Nou ja, zal ik het iedere 5 jaar moeten vernieuwen..

Geplaatst:

Ik ben een beetje een vreemde vent Dus ik sta altijd open voor nieuwe dingen.

Wil je een moestuin vol met radijsjes? Dan kun je het beste elke dag tegen de plantjes gaan praten, daarvan groeien ze namelijk nog beter! Lariekoek? Of niet?

http://educatie.ntr.nl/echtniet/2508286/alle-videos/item/2563610/praten-tegen-je-planten-helpt-ze-groeien/

http://www.toverrijst.nl/home.asp

praten tegen je planten heeft dat nut? Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst:

In de kampioen van de ANWB van deze maand is de 2e prijs bij de prijspuzzel zo'n mooie vierkante meter tuin van de boerenbond. Inclusief zaadjes etc.

Geplaatst:

Je hebt een mooie site met mooi spul!

We zitten op 1 lijn, we hebben hetzelfde onderschrift.

Ik was eerst

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst: (aangepast)

LOL De moestuinkoorts heeft mij echt te pakken. Kan geen dag meer zonder Vandaag toch even nog wat gedaan. [vanmiddag op verjaardag visite]

Composteren.jpg

Heb voorlopige looppaden aangelegd tussen de bedden. Er komt nog een houten rand omheen, maar mijn hout was op, moet eerst nieuw bestellen. Heb de grond bekalkt en bemest. [met koemestkorrels] Morgen ga ik tuingrond en compost er doorheen werken. Het blijft gelukkig de hele week mooi weer met zon.

Composteren2.jpg

aangepast door Gast
Geplaatst:

Wat voor kalk heb je gebruikt Rik? Het schijnt dat je kalk en mest niet gelijktijdig mag toevoegen, de werking van beide zal worden opgeheven. Ik maak even een nieuw topic aan hierover, ik heb zelf ook nog een vraag.

Edit: er was al een topic:

post10295.html#p10295

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ja ik wil ook wel elke dag even in de moestuin al is het maar om een vogelhuis in de boom te hangen of de bovenste graslaag weg te halen.

Welk hout gebruik jij?

Geplaatst:

Ok,ja ik ben ook opzoek naar planten maar dat is meer omdat ik iets wil verhogen omdat ik dan minder last heb van de brandnetels en staat mooier.Is een deel met buxus en lavendel en andere bloemen.

Geplaatst:
Er is een vast 6 bakken wissel plan, dus deel de bakken door 2. Dan kan je redelijk standaard beginnen.
Ow, goede tip. En waar kan ik dat 6 bakken wissel plan ergens vinden denk je?

Volgens mij staat er ergens op deze site een uitgebreid verhaal over vruchtwisseling, met o.a. een voorbeeldschema met 6 "vakken". Anders even goegeloeren. Lukt het het echt niet, dan wil ik nog wel een verhaal overtypen. Morgen ofzo. Vandaag koorts en ellende.

En eh niet verbaasd zij als je een bult verschillende antwoorden vindt. Dat is het grappige van moestuiniers. Vraag 3 mensen, en je krijgt minstens 4 verschillende antwoorden ....

Maar ik vraag me af of het de moeite loont. Vierkante meter bedjes zijn al zo klein. In mijn tuintje (15m2) volg ik wel een wisselschema, maar ik vraag me ernstig af hoe zinvol dat eigenlijk is. Zouden de aaltjes etc. die 30cm naar het volgende lekkernij echt niet kunnen afleggen?

Geplaatst:
Dat gaat je bedden veel te klein maken... is niet de moeite, denk ik... kan je beter volgend jaar drie bedden erbij spitten als je dan die behoefte zou voelen....

Ik denk dat ik jou raad maar opvolg Jasmin. Volgend jaar weer drie vakken er bij spitten. Heb toch ruimte genoeg

Geplaatst:

Was jij aardappelen van plan?

Enne... mogelijke vakverdelingen zijn:

- aardappel/nachtschade

- kool/kruisbloemigen (zwaardere bemesting, koemest bv., nodig)

- boon, erwten /vlinderbloemigen (geven stikstof aan de grond)

- vruchtgewassen (pompoen, courgette)

- bladgewassen

- wortelgewassen

- uigewassen (maar ui en wortel kan je beter om en om , (rij van het een, rij van het ander) afwisselen)

• Nieuwe aanmaken...