Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin in een kas?

michel van r

Recommended Posts

Nou... als we elk jaar dit soort weer gaan krijgen hoogstwaarschijnlijk wél...

Maar vindt het goede initiatieven... zie ook wel lege kassen staan waar zoiets makkelijk opgezet zou kunnen worden...

Daar mogen dan mijn tomaten wel komen staan... maar dan wel: verboden voor aardappelen...

Lijkt mij best leuk een stukje kas. Veel groenten nu komen al uit kassen denk aan sla sperziebonen tomaat komkommer en weet ik veel.

Ook alle zomerbloemen die te koop zijn komen uit de kas.

Ik denk dat je in een kas de omstandigheden erg goed kan maken en nog meer oogst per m² kan halen.

Laatst in deze http://www.volkstuinindekas.nl/ kas wezen kijken, ik was helemaal enthousiast. Fijn gesprek met zeer sociale initiatiefnemer gehad. Door weer en wind erheen gefietst, maar als je er bent kun je overdekt tuinieren en heb je geen last meer van de storende weersinvloeden. Helaas was het voor mij financieel geen haalbare kaart.

• 3 weeks later...

Ik hoop volgend jaar in mijn nieuwe woonst te kunnen geraken, en de bedoeling is er om mijn zelfgebouwde serre 6m² die ik nu heb. Enorm uit te breiden, wil zo groot mogelijk gaan. Als men bekijkt wat de mogelijkheden allemaal zijn in een serre. Je kan de meeste groenten toch kwijt in een serre. Bv in februari wortels en aardappels en in mei/juni eruit en tomaten erin.

Ist vandage ni tis vo morge

Ik dacht van de week nog toevallig dat het zo'n goed idee zou zijn. Maar het bestaat dus al? Waar dan en hoe kom je eraan? Het lijkt mij geweldig, kun je helemaal lost gaan op pepers, aubergines en paprika's en allerlei andere dingen die het buiten niet doen. Ik zou absoluut een moestuin in de kas willen dus als het beschikbaar zou zijn.