Stefan Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Beste lezers, Ik zit met een aantal vragen en ideeën waar ik hulp bij zou kunnen gebruiken aangezien ik op het moment een leek ben. Mijn oom en tante hebben jaren geleden in Amsterdam een ''volkstuin'' gehad. Deze werd gebruikt voor mooie bloemen, planten en bomen. Zij hadden hier ook een mooi (groot) tuinhuis, die werd gebruikt om een weekendje te genieten in eigen tuin. Nu is mijn vraag: Is dit tot de dag van vandaag nog steeds mogelijk? qua overnachting of iets dergelijks?Waar zou dit mogelijk zijn? M.v.g. Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 bij ons in Haarlem kun je een tuin met huisje kopen op de tuinen aan de Willem de Zwijgerlaan, je mag er vlgns mij ook slapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Dat verschilt erg. Per vereniging, stichting of per gemeente. Als je iets op het oog hebt, kun je daar naar aanwezige regels/ mogelijkheden/ onmogelijkheden vragen. Vaak zie je het al wel aan het karakter van het complex; hoe het er uit ziet.Soms mag je vanaf 1 april tot 1 oktober bv ergens overnachten, maar dan bv niet in huisjes groter dan een bepaalde maat. Soms is er helemaal geen electra. De gemeente van je keuze kan je vast wel op weg helpen waar wat zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Oke dat is goed om te weten, ik ga het een en ander uitzoeken verder. Heb ik in ieder geval een begin. Bedankt mensen voor de reactie. Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meike Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Er zijn verschillende volkstuin complexen in Amsterdam. Zelf zit ik op de Vijf Slagen, maar dit zijn nutstuinen en mag je snachts niet overnachten. Handig is anders even de Bond van Volkstuinders te raadplegen. http://www.bondvanvolkstuinders.nl/ Sowieso moet je, je hier al ingeschreven hebben als aspirantlid om weer lid te kunnen worden van een volkstuin. hoop dat je hier wat verder mee komt! Quote http://mu-moestuin.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Dank jullie wel. hier ga ik mee aan de slag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 bij ons in Haarlem mag het bijvoorbeeld weer niet. Zou best leuk zijn. Maar ik denk dat het wel stiekem wordt gedaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Icebox Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 In Zwanenburg mag het wel vanaf een bepaalde periode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catreedan Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Beste heer/mevrouwIk las dat u opzoek bent naar een volkstuin met een huis en schuur er op.Mocht u op dit moment daar nog interesse in hebben ,laat ons dat even weten.Ons tuinhuis staat te koop op de groote braak even buiten Amsterdam en heeft een oppervlakte van 354m2 en u mag er slapen vanaf 1 April t/m 1 NovemberMocht u nog meer willen weten bel of mail ons voor een afspraak ,020-6123829vriendelijke groet Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts