jaja Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 hoi allemaal, Ik lees al een tijdje op dit forum en ben nu zelfs aan mijn eerste post gekomen Heb een sinds een jaar moestuintje in Amsterdam en ben weer lekker fanatiek aan de slag. Nu alleen het weer nog!!!! Ik heb ff gezocht maar er niet echt iets over vinden, ik hoop niet dat ik meteen een dubbel post maak Ik heb zo'n oude perspotten machine, waar je meerdere potjes tegelijk uit kan knijpen. Ik meng 50/50 potgrond met grond uit de tuin, maak het goed nat en maak daarmee de blokjes. Worden die blokjes dan niet veel te hard/ compact zodat de worteltjes niet goed erdoor kunnen groeien? Ik heb een paar van die partijen blokjes die echt keihard worden namelijk! Kan je een huis mee bouwen Is het anders beter om puur potgrond te gebruiken? bedankt voor de hulp alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Hoi jaja, je kan hier onder andere wel wat vinden: grondmengsel-pottenpers-t3025.htmlpottenpers-je-t1003-10.html? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Het beste is geen tuingrond erbij te doen alleen maar potjes uit potgrond persen. Potgrond bestaat meerendeel uit turf hierdoor krijgje geen betonblokjes. Gewoon potgrond in een emmer water erbij net zo veel tot je een goedkluitje krijgt met het uitpersen. Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick18 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Ik gebruik er zaai en stekgrond voor, werkt prima! Quote De groenten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaja Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 ok thanx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Of potgrond mengen met een beetjecocopeat (van de action bijv.), blijft dan ook nog wat luchtiger en neemt beter vocht op. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts