Indy Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Mijn artisjok staat braaf binnen te wachten tot ie weer buiten kan,maar....wanneer kan dat? Pas na 15 mei? Kan ik m ook al gaan afharden nu? Dan zet ik m overdag al buiten neer ,en haal m 's avonds weer binnen . Quote
HuubvG Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Ik dacht dat artisjok niet vorstbestendig was. Ik heb wel gezaaid in de koude kas, maar ik vrees dat ze niet opkomen omdat het soms nog vriest. Afharden hoe jij het zegt zou wel een goed idee zijn. Of houd ze koel tot half mei, waarna je ze buiten uitplant. Als de mijne mislukken, ga ik opnieuw zaaien. Ik zou ze graag in de voortuin hebben, voor de sier. En in de moestuin een aantal om te eten. Quote
Indy Geplaatst: 1 april 2013 Auteur Geplaatst: 1 april 2013 Mijne stond vorig jaar in de tuin,prachtige grote plant,en we hebben er 4x van kunnen eten.Ik had gelezen dat je m af kon dekken,maar dat het beter was om hem uit de tuin te halen en vorstvrij te overwinteren.Aangezien mn canna's en Brugmansia's ook binnen overwinteren was het geen probleem.Maar hij begint lekker uit te lopen,en ik hou m niet in een pot (zoals de canna's en de Brugmansia's.) Ik neem aan dat ie straks toch wel aarde wil voelen. Quote
HuubvG Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Je houdt hem niet in een pot zeg je, maar hoe houd je hem dan? Is ie wel zo makkelijk te verplanten? Quote
Indy Geplaatst: 1 april 2013 Auteur Geplaatst: 1 april 2013 Hij stond gewoon in de volle grond,en daar heb ik m uit gespit,en in kranten gewikkeld,en daarna koel weggelegd. Doe ik met de canna's knolbegonia's,ook. Quote
HuubvG Geplaatst: 1 april 2013 Geplaatst: 1 april 2013 Goed idee, zal ik ook eens doen komende winter, lijkt me makkelijker dan afdekken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.