Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kabir kippen


Claudia69

Aanbevolen berichten

Wij zijn aan het uitkijken om een paar kippen aan te kopen. Tot voor kort hadden mijn schoonouders kippen lopen en werden de eitjes gedeeld, nu zijn die ermee gestopt, vandaar...

Bij een tuincentrum in de buurt kunnen we kuikens bestellen van verschillende rassen, in een ander tuincentrum hadden ze kuikens binnen van het ras 'Kabir'. Ken ik wel niet en ik vind er ook niet zoveel over terug. Iemand ervaring met dit ras?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig ook al kuikens/broedeieren bij het tuincentrum? Moet niet gekker worden

Niet bekend met het ras, nee. Ik vermoed de welbekende grote bruine legkip, gekeken naar http://www.kippenforum.nl

 

Is er een reden waarom je niet bij een kweker broedeieren of kuikens koopt?

 

Edit: Ik zie dat je in België zit, heb in NL nog nooit broedeieren of kippen gezien, vandaar mijn reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig ook al kuikens/broedeieren bij het tuincentrum? Moet niet gekker worden

 

Hier in de buurt ken ik zelf geen kweker bij wie we terecht zouden kunnen - vandaar dat ik het wel handig vond dat we die daar ook konden vinden.

 

Het ene tuincentrum (AVEVE) bestelt ze bij een kweker. Daar gaat het om legklare kippen van verschillende rassen. Ze worden om de 14 dagen geleverd.

 

Het andere tuincentrum bood enkel kuikens aan van het ras Kabir, dat ik niet ken, vandaar de vraag om welk soort kippen dat eigenlijk gaat. Volgens mij ook eerder een vleesras dan een legras. Al vind ik dat op zich niet zo belangrijk. Een paar eitjes zijn leuk, het hoeven er geen massa's te zijn.

 

Maar zelf kuikens opkweken doe ik eerlijk gezegd liever niet. hebben we een paar jaar geleden gedaan met enkele vondelingskes (wilde kippen) en dan koop ik liever een jonge kip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze al een paar jaar bij dat bewuste tuincentrum en ben daar wel tevreden van, 3 weken geleden nog een zwarte legkip gaan halen ter vervanging van de laatste zwarte.

Ze geven niet echt het ras mee ( gewoon legkip ) en je kunt witte, bruine of zwarte bestellen. Handig als je kinderen hebt, dan hebben ze elk hun "eigen" kip.

bij ons lopen ze vrij en je mag toch rekenen op 1ei/dag/kip tijdens hun legseizoen dus tenzij je een winkeltje wenst te beginnen best niet te veel aanschaffen

Je hebt dan ook nog eens het plezier te gaan zoeken waar ze de eieren nu weer hebben weggestoken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...