Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zeewier bemesting

Itoero

Recommended Posts

http://www.denieuwetuin.be/183-plantenvoeding-vloeibaar-1

Zie ook op deze link, met een beetje uitleg. Peter Bauwens werkt consequent met diverse soorten plantaardige bemesting en heeft gezocht naar alternatieven voor dierlijke mest. Binnen de 4 a 5 soorten plantaardige mest die hij gebruikt (en verkoopt) speelt zeewier een aanvullende rol en is het niet de hoofdbemesting.

Ik heb er geen ervaring mee! (Eerst maar eens "gewoon biologisch" goed onder de knie krijgen!) Maar kan zeker veel waardering hebben voor dat er alternatieven ontwikkeld en gevonden worden! In ieder geval zijn de resultaten van planten en oogsten uit de Nieuwe Tuin van hoge kwaliteit. Inderdaad lijkt het allemaal vrij duur.....maar dat zou kunnen meevallen in de praktijk... Dus ik geef daarover geen oordeel!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Zeewier hoeft niet duur te zijn.

Bepaalde bedrijven maken de stranden schoon met zeven. Als het strand schoon is gaat de trekker met opbrengst naar een verwerkingsinstallatie.

Het zand filteren ze er uit voor paardenbakken. Vuilnis naar de stort en zeewier gaat naar bv diervoeding. Bij zulke bedrijven kan je dus voor weinig of niets zeewier halen.

Het schijnt een product te zijn wat goed is voor de grond maar ook voor je huid en e kan het eten. Ze zijn hier zelfs zeewier binnendijks aan het telen voor consumptie doeleinden. Een product dus waar we in de toekomst nog veel van horen denk ik.