Geplaatst: 6 juni 201312 j aha, ik heb het verkeerd gelezen. Die petitie is dus juist tegen een kickstarter project.
Geplaatst: 6 juni 201312 j Klopt. Er is iets wat kickstopper heet wat er ook tegen is. In hoeverre het waar is is nog wel de vraag, maar tegenwoordig kan er zoveel waar je verbaasd over raakt dat je alles in eerste instantie gelooft. Maar als ik dan die dat een organisatie als Avaaz er iets mee doet lijkt het wel iets van waarheid te hebben. Al is het maar om dit soort frankenstein-achtige praktijken tegen te gaan die in de toekomst bedacht worden.
Geplaatst: 6 juni 201312 j Ik heb het nog eens gelezen, blijft vaag. Ze willen ook donaties, by the way... ha, ha... Voor ik mijn handtekening ergens zet, wil ik altijd weten waarom en waarvoor. Mijn theewater vind dit maar rare flappies, die een beetje surfen op de hypes van de social media. Geen concrete gegevens, geen namen van betrokkenen, alleen indirecte info... echt, dit soort acties liggen bij mij direct in de digitale prullenbak. Monsanto volg ik al minimaal vijf jaar, daar weet ik prima mijn mening over. En verder zet ik niet zo gauw mijn handtekening. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 juni 201312 j Heeft totaak niks met Monsanto te maken, maar dit is nog erger dan wat zij doen. Er zijn een paar gekken opgestaan die via synthetische biologie(ofzoiets)hennepzaad veranderd/gemaakt hebben wat opgloeit in de nacht en dat willen verspreiden over de wereld. Lees het artikel hier om er meer over te weten te komen: http://www.earth-matters.nl/74/7796/dna/erger-dan-gmo-dringend-tegenactie-nodig Inmiddels heb ik mijn mening wat bijgesteld. Dat verhaal van die gloeiende planten is echt, kennelijk. Ik denk niet dat een handtekeningen actie dit gaat tegenhouden, maar het is inderdaad een vreemde ontwikkeling. Aren’t GMO’s evil? Luckily, that’s one question we don’t typically tend to get - although some people have definitely told us as much. Like it or not, biology is the science of the 21st century, the way the steam engine dominated the first half of the 20th century. And just as there was a backlash against steam technology – it was going to put everybody out of work, and cows were going to drop dead in fright at the sight of a 20 mph steam train – there is a lot of Fear, Uncertainty and Doubt about genetic engineering and genetically modified organisms. To the point that creations like the vitamin fortified “Golden Rice” are now banned from countries where they could be saving thousands of lives. I’m sure that the first humans to discover fire were feared and reviled by their neighbors. And I’m sure those fire makers were concerned that their invention might “fall in the wrong hands”. As with all technology, genetic engineering is not inherently good or bad – it all depends how you apply it. Science fiction stories are full of the hypothetical abuses of genetic engineering. Then again, they are also full of Midichlorians, and nobody takes those serious. More down-to-earth: yes, genetic engineering has been used to create quasi-monopolies on seeds and herbicides. But it is also being used to produce insulin and hundreds of other lifesaving drugs, develop cures for inherited diseases through gene therapy, and to make sure the next billion members of humanity will have enough to eat. Monoculture and loss of crop diversity may be a really bad idea, ecologically speaking. And depriving farmers of the right to save and replant seed could arguably be called evil. But those are the products of a screwed up agroindustrial system, not the inevitable consequence of GMOs. As for the health concerns with GMOs – well, we’re not creating a food crop here, but as a scientist I would rate eating a tomato with fish genes about as dangerous as eating a fish-and-tomato dinner – and far less risky than eating a new tropical fruit I’ve never seen before. When it comes to synthetic biology and DIYbio, I feel we’re standing alongside those early fire makers, discussing whether only the village elders should be allowed to handle fire, or whether we should teach everyone how to deal with it safely. Luckily, we know how that decision turned out… Patrik D’haeseleer is a scientific advisor of the Glowing Plant project, and community projects coordinator at BioCurious, neither of which is in any way related or funded by his day job at the Lawrence Livermore National Laboratory and the Joint BioEnergy Institute. The views presented here are his own, and do not represent those of the Glowing Plant project, BioCurious, LLNL, or JBEI. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 juni 201312 j Dus toch he. Tja, in hoeverre doet een handtekeningen actie iets, dat weten we pas als we allemaal tekenen zodat er wat mee gedaan kan worden, als we onze kop in het zand steken gebeurt er sowieso niks. Wat mij betreft hoop ik dat het wel zal helpen, want ook al staat op het plaatje dat ze niet voor consumptie bedoeld zijn, er zal altijd wel een gek zijn die die zaadjes in zijn tuin zet, de boel gaat bloeien, maakt zaad en hups, de wind pakt het mee en het komt ergens anders terecht, wie weet wat voor besmetting aan landbouwgewassen je dan in de toekomst kan krijgen. Toen Monsanto proefvelden mocht planten met GMO tarwe werd er door een aantal mensen al gezegd dat dat op de lange termijn fout zou gaan en zo'n 10 jaar? later, nog niet eens 10 jaar? is het zover, gewone tarwe is besmet. Zo hebben wij blauwe druifjes in de tuin gekregen, gewoon doordat iemand die dingen in zijn tuin had staan en de zaadjes bij ons zijn aankomen waaien. Niet dat ik ze niet mooi vind, maar zelf hebben we ze nooit geplant. En zo zou het ook zomaar met lichtgeven planten kunnen gebeuren, weten we wat het met onze gezondheid doet als we er per ongeluk 1 zouden opeten, dat wordt niet getest omdat het niet voor consumptie gemaakt wordt.
Geplaatst: 10 juni 201312 j Nog een leuk nieuwtje over GMO gewassen: http://www.naturalnews.com/040709_GM_corn_China_destroying_food.html
Geplaatst: 10 juni 201312 j Ik weet niet of deze al op dit topic staat: http://olympiczion.nl/index.php/monsanto-klanten-en-hun-merken/ maar ik weet niet hoe bijvoorbeeld pampers fout kunnen zijn...jullie?? iemand???
Geplaatst: 10 juni 201312 j in pampers zit volgens mij katoen! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 10 juni 201312 j Nog eentje, gepikt van mijn zus: http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/02/Europese-voedselautoriteit-ontdekt-gevaarlijk-virus-in-gengewassen Het zal wel zijn zoals met heel veel zaken zoals medicatie en zo: zolang de mensen het slikken, verkopen we het, en als ze er dood van gaan, tant pis.
Geplaatst: 13 juni 201312 j Landbouwgif Roundup in urine stadsbewoners ‘Stop nu met het gebruik van Roundup’, dat is de oproep van de Partij voor de Dieren Amsterdam aan stadsdeel Zuid. Onderzoek van Friends of the Earth Europe toont aan dat Roundup in urine van stadsbewoners in heel Europa is aangetroffen. Stadsdeel Zuid gebruikt nog als enig Amsterdams stadsdeel Roundup voor onkruidverdelging. Het middel is gevaarlijk voor de gezondheid en het milieu, het wordt in verband gebracht met onder meer Parkinson en kanker. Johnas van Lammeren, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren Amsterdam: ‘De uitkomsten van dit onderzoek zijn schokkend. Inwoners van Amsterdam lopen gevaar. Zuid moet dit serieus nemen.’ De Partij voor de Dieren Amsterdam spant zich al jaren in om Roundup Amsterdam uit te krijgen. Johnas van Lammeren: ‘Alle stadsdelen zijn gestopt maar stadsdeel Zuid gaat gewoon door met Roundup spuiten. Burgers hebben er genoeg van en willen een gifvrij Amsterdam. Het onderzoek van Friends of the Earth Europe is het eerste onderzoek van deze aard, de uitkomsten zijn zorgwekkend en vragen om uitgebreider vervolgonderzoek. Wij zullen ons blijven inzetten tegen Roundup in Amsterdam en roepen iedereen op om de petitie www.amsterdamgifvrij.nl te tekenen.’http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.html?id=98210# http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 juni 201312 j Tja ergens snap ik wel dat iemand tegen Roundup is, ik ben er ook niet verzot op,maarrrgemak dient de mens want oh oh oh wat lijkt een straat slordig als er onkruid tussen de tegels groeit!!of tegels tussen het onkruid liggen eigenlijk Iedereen klaagt dan, en het moet goed en definitief weg zo snel mogelijk ,duss pakken ze Roundup etc voor direct resultaat , en het blijft voorlopig weg.Misschien moeten de mensen maar weer terug naar 30 jaar geleden toen ik als kind met een emmer en een aardappelschilmesje op de stoep zat onkruid weg te snijden thuis( op de boerderij) tussen de stoeptegels, maarja dat doet ook weer niemand wat willen we nou ???
Geplaatst: 14 juni 201312 j Dat is het idd, we willen gemak, geen gedoe want daar wordt je moe van. Vroeger zag je ook al die mannen van de groenvoorziening gewoon met schoffels enz. langs de straten gaan voor al het onkruid, later werd alles opgeveegd, klaar, schoon en weer een dagje lekker in de buitenlucht je centjes verdiend. Nu is het gewoon 1 pipootje in een wagentje die langs/op de stoepen rijd en de boel afbrand, al die andere gasten zitten zogezegd dan zonder werk, want waar eerst 10 man liepen rijd er dan maar 1.
Geplaatst: 15 juni 201312 j Ik weet niet in wat voor wereld jullie leven, maar ik weet niet beter dan dat er geschoffeld wordt door de gemeentewerkers. Gewoon schoffelen hoor. Niks niet anders dan dat. En het aardappelschilmesje: yep, ook hier weet ik niet beter. Gewoon doen op een hete dag, ben je zo klaar. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 16 juni 201312 j Oh, hier in Poortugaal komen ze ook wel met schoffels hoor, maar ik heb vaak genoeg zo'n wagentje gezien met een brede bak voor- of achterop waar vlammen uitkwamen en ze zo het onkruid tussen de tegels op de stoep wegbrandden. Het zal ook wel per gemeente heel erg verschillen waar men geld aan wil uitgeven?
Geplaatst: 16 juni 201312 j NOg een gestoord nieuwtje over India: http://www.earth-matters.nl/167/7924/azie/india-wil-verzet-tegen-ggos-strafbaar-maken
Geplaatst: 16 juni 201312 j Het is per gemeente inderdaad verschillend of er bv. chemisch gespoten wordt of niet. In mijn gemeente gelukkig niet. Dat scheelt als je als hobbie graag in het wild planten en kruiden plukt. Dat afbranden lijkt me trouwens niet zo erg. Voor het milieu dan. Voor de werkgelegenheid is het wat anders. Leuke taakstraf toch? Voor baldadige jeugd enzo... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 16 juni 201312 j Precies wat ik bedoelde in mijn vorige reactie(s), vroeger zag je 10 man met schoffels lopen, nu is het er 1 in zo'n wagentje, scheelt de gemeente een hoop geld en groenvoorziening kost het minder loon enz. Het zouden idd leuke taakstraffen zijn, nu mogen ze houten panelen beschilderen van dichtgetimmerde flats die toch afgebroken gaan worden....... Zo dacht ik er afgelopen winters ook over toen er maar sneeuw bleef liggen tegen dat het gaat dooien komt de gemeente het een keer wegscheppen, waarom dat ook niet als taakstraf?
Geplaatst: 16 juni 201312 j Heb vorig jaar nog met dit apparaat mogen werken:-Stoom en heet water-Gewoon uit een sloot uit de buurt-CO-neutraal want: Treesforall(onderussen verstook je toch mooi heel wat liters diesel/brandstof voor auto, pomp en heater) Leuke techniek maar het resultaat viel mij vies tegen. Wij gebruikten het naast verharding ook in de plantvakken. Men claimt ook de zaden in de toplaag te doden, maar een week later waren de behandelde vakken al weer groen. Ook blijft al het dode onkruid liggen i.t.t. schoffelen. Geef mij maar het oude handwerk. Krijg je tenminste spierballen van. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 16 juni 201312 j Hee, dat is een leuke bijdrage, GJ. Hete stoom kende ik nog niet. Tenminste, hier nog nooit gezien. Ik moet zeggen dat in sommige perioden het onkruid erg levenslustig is... op dit moment ben ik ook tureluurs van het eruittrekken van onkruid. Zeker na een regenbui. En met die stoomtechniek geef je ook weer vocht/water aan de bodem... ha, ha.... lekker voor de volgende onkruidjes... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 16 juni 201312 j Volgens het bedrijf wat deze machines maakt zouden meerdere behandelingen zorgen voor een toplaag zonder onkruidzaden. Ook zou de toplaag hard worden waardoor onkruid slechter kiemt. Ik heb het echter niet zo zien werken. Heet water dood het onkruid wel efficiënt. Het kookt de plant kapot en kan geen kwaad in de bodem. Ik wil nog wel eens de waterkoker pakken voor kleinschalige bestrijding van onkruid tussen de tegels. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 16 juni 201312 j Zit er urine in uw Round-up???????? Frank Anrijs Misschien Zit er In Uw Urine ook Roundup? Het is volgens mij een ongeschreven wet maar rond het begin van mei begint ongeveer elke Belg zijn tuin terug op te kuisen. De eerste mooie dagen in deze maand en u ziet overal mensen met een rugsproeier of gieter zijn steentjes, oprit, randen van de tuin, … bespuiten en begieten. Negen van de tien keer is dit een product op basis van glyfosaat (Roundup, Panic, …), zowat het meestgebruikte herbicide door particulieren en professionelen. Ik weet niet of ik er dit jaar meer aandacht heb aan besteed door alle commotie rond Monsanto, maar het lijkt mij alsof elk jaar meer en meer mensen dit herbicide gebruiken om het onkruid uit hun tuin en voorhof te bannen. Zelfs op de onnozelste plaatsen, waar er niemand last kan hebben van onkruid wordt er gespoten.Onduidelijkheid Er wordt gezegd en dat blijkt ook uit onderzoek dat glyfosaat onschadelijk is voor de mens. Het grote probleem hierbij is dat glyfosaat nooit alleen gespoten wordt. Er worden allerlei andere stoffen aan toegevoegd, waardoor de eigenschappen van glyfosaat veranderen. Maar de toelating voor het gebruik zijn gebaseerd op onderzoek naar de werkzame stof glyfosaat, niet naar glyfosaat in combinatie met andere stoffen. Vreemd niet? Uit onderzoek naar de combinatie van glyfosaat met deze andere stoffen blijkt dat glyfosaat wel sterk schadelijke gevolgen heeft op de processen in het menselijke lichaam. Verstrekkende gevolgen die resulteren in een sterk verhoogde kans op autisme, Alzheimer, kanker, … en ga zo maar door.Hoe gaat het in de gangbare landbouw? Volgens de regelgeving wordt glyfosaat niet in de bodem opgenomen en mag u enkele dagen na toepassing al terug groenten kweken. Zo ook gaat een lokale boer bij ons te werk. Hij bewerkt de grond, legt de plantbedden aan en zaait een snelgroeiend gras in als groenbemester. Na enkele weken wordt de groenbemester doodgespoten met Roundup, het gewas wordt na enkele dagen ingefreesd en daarop wordt knolselder geplant. Volgens de toelatingen volledig in orde. In principe kan er niets van de Roundup in de knolselder komen. Maar wat als de onderzoeken naar de combinatie van glyfosaat en bijgemengde stoffen juist zijn? Wat als Roundup zo wel in onze groenten terecht komt? Wat als het zo in ons lichaam terecht komt? Zo moet u ook beseffen dat ons diervoeder voornamelijk in Zuid-Amerika wordt gekweekt. De soja en maïs zijn Roundup-ready gewassen van Monsanto en worden uitgebreid bespoten met Roundup. Wat in die planten zit, komt in onze dieren terecht en zo in de biefstuk die u tot nu toe met veel smaak opat.Het stille gif Onlangs werd op de Duitse zender ZDF een reportage getoond over de effecten van Roundup in Latijns-Amerika, waar enorm grote oppervlakten zijn volgeplant met deze Roundup-ready gewassen van Monsanto. Uit deze reportage blijkt dat er een sterk vermoeden is naar de negatieve effecten van glyfosaat. Ook blijkt uit testen dat 60% tot 70% van de Duitse bevolking sporen van glyfosaat in zijn urine heeft. Deze reportage kan u via volgende link bekijken: Das Stille Gift. Uit recent onderzoek blijkt trouwens dat ook in Vlaanderen ongeveer 50% van de mensen glyfosaat in zijn lichaam heeft zitten: Sporen van glyfosaat gevonden in de urine van Vlaamse testpersonen. In Nederland is er in het recente verleden veel meer commotie geweest over Roundup en wordt het middel tegen 2018 verboden voor particulieren en niet-commerciële organisaties. In België wordt er met geen woord over een verbod gerept, al lijkt dat na een recente publicatie misschien toch wel eens nodig.Onderzoek naar het effect van glyfosaat in het menselijke lichaam Op 18 april 2013 verscheen er immers een artikel in Entropy, waarin het middel Roundup met als hoofdbestanddeel glyfosaat onderzocht en gelinkt wordt aan verschillende moderne ziektes zoals autisme, Alzheimer, … Een wetenschappelijke publicatie is niet eenvoudig te lezen, maar onderstaande video is een interview met één van de auteurs van het artikel. Hierin probeert men de bevindingen uit het artikel in mensentaal uit te leggen: Het is werkelijk hallucinant welke mogelijke invloeden het gebruik van glyfosaat allemaal heeft op de werking van verschillende processen in ons lichaam. Nu is al deze informatie niet nieuw, maar het is wel de eerste keer dat het zo duidelijk en allesomvattend wordt voorgesteld. Meer informatie over glyfosaat vindt u in de uitstekende brochure: Why Glyphosate Should Be Banned – A Review of its Hazards to Health and the Environment Wanneer u dit leest, dan hoop ik dat u nooit of te nimmer nog Roundup – en bij uitbreiding bestrijdingsmiddelen van welke soort dan ook – gebruikt, al is het maar uit voorzorgsprincipe. PS: Wat mij altijd enorm verbaast is dat over zulke publicaties en problemen niets verschijnt in onze media. Niets op tv of in de krant, terwijl er wel plaats is voor een item over de make-up van een of andere voetballersvrouw of de zoveelste scheiding van Rupert Murdoch. Kwestie van prioriteiten zeker? Of een teveel aan profiterende regeringen? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 16 juni 201312 j PS: Wat mij altijd enorm verbaast is dat over zulke publicaties en problemen niets verschijnt in onze media. Niets op tv of in de krant, terwijl er wel plaats is voor een item over de make-up van een of andere voetballersvrouw of de zoveelste scheiding van Rupert Murdoch. Kwestie van prioriteiten zeker? Of kwestie van steekpenningen. De mars tegen Monsanto werd toch ook vrijwel nergens ter wereld in een of ander journaal uitgezonden? Nog geen minuut werd er aan besteed, terwijl er over de hele wereld best veel mensen de straat op gingen, dat moet toch opvallen........het is gewoon 1 grote business voor die multinationals die politiek, journalistiek enz onder de duim houden met centjes. Maar we komen wel ergens met alle petities enz, want van SumOfUs.org krijg ik regelmatig nieus waar je ook petities kan tekenen en vandaag las ik het volgende in een mail: After years of lobbying European governments to allow the cultivation of Monsanto GMO plants and seeds, Monsanto finally quit lobbying because the company could not gain support on the continent. This week, an American appeals court has prevented Monsanto from suing farmers that might inadvertently grow Monsanto laced crops. En dan met name ook de rode tekst. Het helpt dus wel om als burger op te staan door petities tekenen, nee tegen GMO voedsel zeggen enz.
Geplaatst: 17 juni 201312 j Daar ben ik het helemaal met je eens, tuindraak. En discussies over dit onderwerp op een goedlopend moestuinforum zijn ook belangrijk. Je kan mensen niet dwingen geen gif te gebruiken, die keuze maakt iedereen nog steeds zelf. Maar als je door de jaren heen ervaart dat je zonder gif toch mooie oogsten kan scoren, kan je individuele mensen stimuleren dingen anders te gaan benaderen. En al die individuele mensen bepalen uiteindelijk de teneur. Het is kennelijk al zo dat het Europese continent niet zo happig is op de Monsanto-Bayer troep. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 18 juni 201312 j Hier lopen er nog altijd mensen met een schoffel rond! Onkruid langs de schuttingen hier tegenover werd eergister weer weggehaald met zo'n bosmaaier. Toppie! Gebeurd hier in Alkmaar door 't WNK, re-integratiebedrijf. Vind het maar mooi dat op zo'n manier mensen toch weer iets kunnen doen! Vooral mensen die weer terug in de maatschappij moeten en mensen die gewoon een erg laag niveau hebben. Win-win-win situatie! Goedkoop voor de gemeente, Werkgelegenheid voor iedereen en goed onderhoud zonder onnodig veel gif PS: Wat mij altijd enorm verbaast is dat over zulke publicaties en problemen niets verschijnt in onze media. Niets op tv of in de krant, terwijl er wel plaats is voor een item over de make-up van een of andere voetballersvrouw of de zoveelste scheiding van Rupert Murdoch. Kwestie van prioriteiten zeker? Of kwestie van steekpenningen. De mars tegen Monsanto werd toch ook vrijwel nergens ter wereld in een of ander journaal uitgezonden? Nog geen minuut werd er aan besteed, terwijl er over de hele wereld best veel mensen de straat op gingen, dat moet toch opvallen........het is gewoon 1 grote business voor die multinationals die politiek, journalistiek enz onder de duim houden met centjes. Mwaahh.. Weet niet. Kleine selectie levert al op:http://nos.nl/video/510739-wereldwijd-protest-tegen-monsanto.htmlhttp://www.eenvandaag.nl/economie/45973/protest_biochemisch_bedrijf_monsanto http://www.youtube.com/watch?v=N0DJS7Bj_K4 Edit: Even vooral er bij getypt, voor Jasmin ! =) 18 juni 201312 j aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 juni 201312 j Hey Dennis.... laat mijn IQ er ff buiten.... ha, ha.... ik heb ook met een schoffel in zo'n project gezeten... puur omdat het gewoon lekker is in de natuur.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.