raijmond00 Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Waarom ontkiemen mijn zaden niet? Heb de zaden 4 weken geleden geplant in wc rolletjes. 1 deel onder folie,1 deel in een kweekkas,1 deel in de vensterbank,maar er komt nog steeds niks op, Heb deze soort een jaar gelden ook al geprobeerd en was toen ook geen succes,en er toen geen aandacht aan besteed. De zaden staan s'nachts voor de venster bank en overdag bij mooi weer buiten(heb 1 bak ook al alleen binnen gehad,omdat ik dat dat het te koud was voor het ontkiemen) Wat doe ik fout?????. M.v.g. Raijmond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Misschien toch nog iets te fris buiten?Ik heb mijne 1 1/2 week terug gezaaid ( yellow wonder en bos aardbeitjes ) maar daar komt al een mooi groen waasje op in mijn kweekbakjes.Heb de kweekbakjes op de vensterbank binnen staan ( zuid-west ) in onverwarmde kamer.Heb geen kapjes over de kweekbakjes of folie.Ik besproei ze 1x per 2 dagen met de plantensproeier met lauw water. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Dit kwam ik gelijk tegen toen ik op "kiemduur aardbeien" zocht: Zaaien Volgens sommige bronnen ontkiemt aardbeienzaad het beste nadat het is gestratificeerd. Plaats hiervoor het dichte pakje zaad 2-4 weken in de koelkast. Laat ze hierna rustig op temperatuur komen. Zaai de aardbeienzaadjes binnenshuis eind februari in de kweekbak. De zaadjes moeten met een zeer dun laagje zaaigrond worden afgedekt omdat ze licht nodig hebben om te kiemen. De grond licht vochtig houden en plaats de zaadjes in halfschaduw. De aardbeienzaadjes hebben om te kiemen 18 tot 20 ºC nodig, dag en nacht. Een warme plek in huis zoals een vensterbank is hiervoor ideaal. Dus.... of de temperatuur niet goed of de zaaidiepte?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts