Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorteelt kolen


phoenix

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel de volgende zaden voor het koolgewasbed: bloemkool, boerenkool, spruitkool en radijzen. De eerste drie hoeven pas eind juni uitgeplant te worden. Ik vind het zonde om tot die tijd een heel stuk leeg te laten. Ik ga natuurlijk niet het hele stuk vol planten met radijzen. Heeft iemand een goed idee voor een voorteelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spinazie is een goeie. Als je nu, in periodes van twee weken, scherpzaad zaait heb je vanaf half mei t/m juni spinazie. Het is een gewas met weinig familieleden die gekweekt worden, dus met wisselteelt heb je dan weinig problemen, als je de komende jaren die plek spinazie-vrij houdt. Tussen voor- en hoofdteelt misschien nog wel even bijmesten. Spinazie is een flinke eter, en kool ook.

 

Snijbiet kan ook nog, hoewel ik niet zeker ben of dat op tijd genoeg oplevert...

 

Overigens hoef je met spruiten en bloemkool niet tot eind juni te wachten hoor. Kan volgende maand ook al...

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...