Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Papieren potjesmaker


Nancy

Aanbevolen berichten

Vorig voorjaar heb ik deze aangeschaft en het werkt zo handig.

De potjes maak je dus van krantenpapier, echt zo gebeurd en alles wat je er in zaait kun je nadien met "potje" en al zo de grond inzetten, de wortels groeien er gemakkelijk door heen.

Ik had het nog niet op het forum hier gezien en dacht dat het misschien een leuke tip is.

Hier komt de link:

 

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=991

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig is inkt gemaakt op basis van sojaolie. Dus nauwelijks giftig te noemen. Krantenpapier bestaat vooral uit cellulose en word niet meer gebleekt met chloor maar met zuurstof. Wel schijnen nieuwe kranten meer oplosmiddelen te bevatten dan oude kranten. Je leest tegenwoordig overal dat kranten(inkt) niet meer schadelijk is bij het houden van knaagdieren ed. Toch lees je nergens dat het helemaal geen onschadelijke stoffen bevat, dus ik gebruik het liever niet.

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eierdoosjes, daar ben ik een aantal jaren terug mee begonnen, dacht dat het mijn idee was totdat ik op internet keek hahahaha.

Ik werkte toen bij Intratuin en zag dat daar die potjes te koop waren.

Maar eierdoosjes die drogen te snel uit, daar kan maar een heel klein beetje potgrond in en dat is geen doen.

Ik had idd al gelezen dat je krantenpapier niet op de mesthoop mag doen ed maar zelf groenten verbouwen, met een klein papiertje wat erom heen heeft gezeten lijkt me toch gezonder dan de gespoten groenten uit de supermarkt.

Ik ben wel milieubewust en eet ook graag gezond maar ik denk dat het wel oke is op deze manier.....

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n potjespers, maar ik vind het nog een heel gedoe eigenlijk, ik gebruik liever een plastic tray want als ik zestig zaailingen wil dan moet ik zestig van die potjes gaan maken, terwijl je er met een tray van een paar euro ook bent, scheelt veel tijd als je onhandig bent zoals ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de potjesmaker omdat je dan aan 1 maat gebonden bent, maar heb met de kinderen gisteren de potjes aan tafel gemaakt met behulp van een glas. De jongste knippen, de oudste draaien en ik zorgen dat de onderkanten goed blijven staan. Ging heel snel en ook gezellig zo met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet de potjesmaker omdat je dan aan 1 maat gebonden bent, maar heb met de kinderen gisteren de potjes aan tafel gemaakt met behulp van een glas. De jongste knippen, de oudste draaien en ik zorgen dat de onderkanten goed blijven staan. Ging heel snel en ook gezellig zo met elkaar.

 

Dat kan idd ook maar met dat ding dat ik heb druk je de onderkant in een vormpje zodat het vanzelf blijft staan nadien, maar het idee is hetzelfde.

Ik vind het idd ook leuk om samen die papieren potjes te maken of als ik alleen ben, mijn verstand op nul te zetten en ze te gaan maken

Net als onkruid plukken ed, van die simpele dingen doen is juist relaxed hahaha.

 

Maar in het begin knipte ik ze ook, maar na enkele potjes kwam ik er al snel achter dat kranten net zo gemakkelijk scheuren en dan toch mooi recht blijven, schilt weer een handeling.

 

Groetjes Nancy

Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...