Nancy Posted April 11, 2013 Posted April 11, 2013 Vorig voorjaar heb ik deze aangeschaft en het werkt zo handig.De potjes maak je dus van krantenpapier, echt zo gebeurd en alles wat je er in zaait kun je nadien met "potje" en al zo de grond inzetten, de wortels groeien er gemakkelijk door heen.Ik had het nog niet op het forum hier gezien en dacht dat het misschien een leuke tip is.Hier komt de link: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=991 Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
lombok Posted April 12, 2013 Posted April 12, 2013 Ik weet niet of je een milieu-friek bent, maar weet wel dat de drukinkt giftig is, beter zou je eierendoosjes kunnen gebruiken Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl)
kroongj Posted April 12, 2013 Posted April 12, 2013 Tegenwoordig is inkt gemaakt op basis van sojaolie. Dus nauwelijks giftig te noemen. Krantenpapier bestaat vooral uit cellulose en word niet meer gebleekt met chloor maar met zuurstof. Wel schijnen nieuwe kranten meer oplosmiddelen te bevatten dan oude kranten. Je leest tegenwoordig overal dat kranten(inkt) niet meer schadelijk is bij het houden van knaagdieren ed. Toch lees je nergens dat het helemaal geen onschadelijke stoffen bevat, dus ik gebruik het liever niet. Quote Groet, Geert-Jan
Nancy Posted April 12, 2013 Author Posted April 12, 2013 Eierdoosjes, daar ben ik een aantal jaren terug mee begonnen, dacht dat het mijn idee was totdat ik op internet keek hahahaha.Ik werkte toen bij Intratuin en zag dat daar die potjes te koop waren.Maar eierdoosjes die drogen te snel uit, daar kan maar een heel klein beetje potgrond in en dat is geen doen.Ik had idd al gelezen dat je krantenpapier niet op de mesthoop mag doen ed maar zelf groenten verbouwen, met een klein papiertje wat erom heen heeft gezeten lijkt me toch gezonder dan de gespoten groenten uit de supermarkt.Ik ben wel milieubewust en eet ook graag gezond maar ik denk dat het wel oke is op deze manier..... Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
wilmer Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 Ik heb zo'n potjespers, maar ik vind het nog een heel gedoe eigenlijk, ik gebruik liever een plastic tray want als ik zestig zaailingen wil dan moet ik zestig van die potjes gaan maken, terwijl je er met een tray van een paar euro ook bent, scheelt veel tijd als je onhandig bent zoals ik Quote
Ziet Posted April 14, 2013 Posted April 14, 2013 Ik heb niet de potjesmaker omdat je dan aan 1 maat gebonden bent, maar heb met de kinderen gisteren de potjes aan tafel gemaakt met behulp van een glas. De jongste knippen, de oudste draaien en ik zorgen dat de onderkanten goed blijven staan. Ging heel snel en ook gezellig zo met elkaar. Quote
Nancy Posted April 14, 2013 Author Posted April 14, 2013 @Wilmer: Wat ik heb is geen potjespers hoor, zie link in 't bovenste bericht! Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Nancy Posted April 14, 2013 Author Posted April 14, 2013 Ik heb niet de potjesmaker omdat je dan aan 1 maat gebonden bent, maar heb met de kinderen gisteren de potjes aan tafel gemaakt met behulp van een glas. De jongste knippen, de oudste draaien en ik zorgen dat de onderkanten goed blijven staan. Ging heel snel en ook gezellig zo met elkaar. Dat kan idd ook maar met dat ding dat ik heb druk je de onderkant in een vormpje zodat het vanzelf blijft staan nadien, maar het idee is hetzelfde.Ik vind het idd ook leuk om samen die papieren potjes te maken of als ik alleen ben, mijn verstand op nul te zetten en ze te gaan maken Net als onkruid plukken ed, van die simpele dingen doen is juist relaxed hahaha. Maar in het begin knipte ik ze ook, maar na enkele potjes kwam ik er al snel achter dat kranten net zo gemakkelijk scheuren en dan toch mooi recht blijven, schilt weer een handeling. Groetjes Nancy Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
wilmer Posted April 16, 2013 Posted April 16, 2013 @Nancy: Oh nou ik heb dat ding waar het in de link over gaat, als dat geen potjespers is, dan heb ik dat in elk geval wel. Quote
Recommended Posts