Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja natuurlijk, maar ik niet

Dus ik vroeg me af of ik misschien zelf nog een paar dagen moest wachten met bewerken.

Ik denk gewoon te veel na, dat is mijn probleem

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Ja natuurlijk, maar ik niet

Dus ik vroeg me af of ik misschien zelf nog een paar dagen moest wachten met bewerken.

Ik denk gewoon te veel na, dat is mijn probleem

Op zich, varkensvlees is niet als rundvlees. Hoef niet te lang rijpen. Het is lekkerst binnen paar dagen na het slagen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

In de week van 27 januari hebben we weer mooi vlees, van een volwassen Wolvarken deze keer. Super om te zouten en te drogen (en/of koud te roken). Dus een mooie gedroogde ham, geweldig gezouten, koudgerookt en gedroogd buikspek (voor heerlijke plakjes bacon), mooi vlees voor salami's en andere droge worsten, etc. etc. etc.

En die week daarop hebben we weer 'normaal' gesneden vlees, voor de gemengde pakketten.

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik ga dit hammetje weer maken (weer volgens deze werkwijze: http://www.rookovens-online.nl/c-1082792/koud-gerookte-ham/ ) en ik heb nog wat mooie stukken ham voor als er meer mensen zijn die dit willen gaan doen. Van een wolvarken (Mangalitsa) deze keer, dus mooi donker vlees, veel kleine vet-adertjes door dat vlees, en een mooie speklaag aan de buitenkant.

Het zijn stukken van zo'n 2,5 tot 3,5 kilo. Er zit geen bot meer in.

Foto's van het eindproduct zijn altijd mooier, maar hier een voorbeeld van zo'n stuk ham:

IMG311723171456989209.JPGIMG312155891456989214.JPG

We hebben er ook nog 2 zonder vet en zwoerd.

Ook hebben we nog stukken (wolvarken-)buikspek (het vetgehalte wisselt per stuk), met zwoerd en ribben. Prachtig voor langzaam roosteren, of voor zouten, roken en drogen.

IMG310442301456989370.JPG

En er zijn dus weer (wolvarken-)rookworsten.

IMG310836401456989442.JPG

En potjes (wolvarken-)reuzel:

IMG287488301456989468.JPG

• 1 maand later ...
Geplaatst:

In de 1e week van juni hebben we weer vlees, wat ook in Utrecht afgeleverd kan worden op woensdag(avond) 1 juni. De normale gemengde pakketten, en daarnaast is er nog een voorpoot/schouder beschikbaar, 2 kinnebakken, een (gedeelte van een) lever, en een achterpoot/bil.

Vanaf nu ook te koop: droge metworst! 2,50 euro per 100 gram.

IMG397775701462030267.JPG

• 3 weeks later...
  • 1 maand later ...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag weer een prachtige achterpoot ( ham plus iets extra's) opgehaald uit Zelhem.

Dank je wel Jorieke voor de gastvrijheid.

Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.

Geplaatst:

Komende donderdagmiddag rijden we van hier (Zelhem), naar (onze kant van) Utrecht. We zouden dan zomaar even wat vlees bij je langs kunnen komen brengen, als je op de route woont.

Er is nog een mooi stuk onbewerkt kinnebakspek van 1 kilo, en verder gewoon de gemengde pakketten met van alles-en-nog-wat. Inclusief grillworst en Gelderse schijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...