speets Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 O mooi! (Waar een mens al niet van wakker ligt ) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2015 We hebben dit al wel vaker gedaan hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Ja natuurlijk, maar ik niet Dus ik vroeg me af of ik misschien zelf nog een paar dagen moest wachten met bewerken.Ik denk gewoon te veel na, dat is mijn probleem Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2015 Oh zo Nee je kunt er donderdag lekker mee aan de slag. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yuras Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Ja natuurlijk, maar ik niet Dus ik vroeg me af of ik misschien zelf nog een paar dagen moest wachten met bewerken.Ik denk gewoon te veel na, dat is mijn probleem Op zich, varkensvlees is niet als rundvlees. Hoef niet te lang rijpen. Het is lekkerst binnen paar dagen na het slagen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 november 2015 Auteur Geplaatst: 2 november 2015 Volgende week is er weer wat vlees! (nu ook nog, maar dat is al versneden en verpakt. En ingevroren) Bezorgen is ook mogelijk, we kennen een bedrijfje dat het hele land doorrijdt met hun bestellingen. En ze nemen ook af en toe wat vlees voor ons mee, om ergens af te leveren. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2016 Auteur Geplaatst: 10 januari 2016 In de week van 27 januari hebben we weer mooi vlees, van een volwassen Wolvarken deze keer. Super om te zouten en te drogen (en/of koud te roken). Dus een mooie gedroogde ham, geweldig gezouten, koudgerookt en gedroogd buikspek (voor heerlijke plakjes bacon), mooi vlees voor salami's en andere droge worsten, etc. etc. etc. En die week daarop hebben we weer 'normaal' gesneden vlees, voor de gemengde pakketten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2016 Auteur Geplaatst: 15 februari 2016 In de 1e week van maart hebben we weer mooi Wolvarkenvlees, weer ideaal voor drogen en zouten en salami's en meer zaken waarover we hier topics over volschrijven : inmaken-en-bewaren-f44.html We delen het dus op in grote stukken, waar je zelf mee aan de slag kunt. Het vlees kan ook verstuurd worden, in die 1e week van maart. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Heb je ook vlees op de mtfd? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2016 Auteur Geplaatst: 15 februari 2016 Ja, ik open er nog een topic over. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Mooi. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2016 Auteur Geplaatst: 15 februari 2016 Er ligt nu ook nog lekker wat bevroren vlees, mocht je even deze kant op willen komen jagen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Gaat niet lukken ben ik bang. 16 april gaat het worden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2016 Auteur Geplaatst: 20 februari 2016 We hebben over een kleine 2 weken ook weer rookworsten (daarna maken we die voorlopig niet meer, dan hebben we weer andere lekkere zaken ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 maart 2016 Auteur Geplaatst: 3 maart 2016 Ik ga dit hammetje weer maken (weer volgens deze werkwijze: http://www.rookovens-online.nl/c-1082792/koud-gerookte-ham/ ) en ik heb nog wat mooie stukken ham voor als er meer mensen zijn die dit willen gaan doen. Van een wolvarken (Mangalitsa) deze keer, dus mooi donker vlees, veel kleine vet-adertjes door dat vlees, en een mooie speklaag aan de buitenkant. Het zijn stukken van zo'n 2,5 tot 3,5 kilo. Er zit geen bot meer in. Foto's van het eindproduct zijn altijd mooier, maar hier een voorbeeld van zo'n stuk ham: We hebben er ook nog 2 zonder vet en zwoerd. Ook hebben we nog stukken (wolvarken-)buikspek (het vetgehalte wisselt per stuk), met zwoerd en ribben. Prachtig voor langzaam roosteren, of voor zouten, roken en drogen. En er zijn dus weer (wolvarken-)rookworsten. En potjes (wolvarken-)reuzel: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 2 mei 2016 Auteur Geplaatst: 2 mei 2016 In de 1e week van juni hebben we weer vlees, wat ook in Utrecht afgeleverd kan worden op woensdag(avond) 1 juni. De normale gemengde pakketten, en daarnaast is er nog een voorpoot/schouder beschikbaar, 2 kinnebakken, een (gedeelte van een) lever, en een achterpoot/bil. Vanaf nu ook te koop: droge metworst! 2,50 euro per 100 gram. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 mei 2016 Geplaatst: 4 mei 2016 Wat is dan ongeveer de prijs van een hele worst? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2016 Auteur Geplaatst: 4 mei 2016 Ik heb ze verpakt per 100 gram, en per 150 tot zo'n 200 gram. Een hele worst was te lang (niet dubbel zoals een rookworst) om te verpakken, woog zo'n 280 gram. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2016 Auteur Geplaatst: 24 mei 2016 Er zijn nog flink wat van die metworsten, maar de rest van het vlees is alweer uitverkocht. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 juni 2016 Auteur Geplaatst: 24 juni 2016 Vanaf 20 juli hebben we weer vlees, de normale gemengde pakketten met van allesennogwat Wolvarken-Duroc deze keer. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 juli 2016 Auteur Geplaatst: 14 juli 2016 Volgende week is het zo ver. Er zijn nog wat zaken (grotere delen) bestellen, zoals buikspek, lever, schouder/voorpoot, ribstuk en kinnebakspek. Dat moet dan wel voor morgenmiddag ergens, want daarna geef ik door aan de slager wat er zoal moet gebeuren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2016 Auteur Geplaatst: 15 juli 2016 Dankzij Yuras is er geen ribstuk meer om te verdelen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Look Geplaatst: 21 juli 2016 Geplaatst: 21 juli 2016 Vandaag weer een prachtige achterpoot ( ham plus iets extra's) opgehaald uit Zelhem.Dank je wel Jorieke voor de gastvrijheid. Quote Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.
Jorieke123 Geplaatst: 22 juli 2016 Auteur Geplaatst: 22 juli 2016 En je oude account doet het weer! mocht je straks wat foto's hebben van de ham uit de oven. ... ? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 juli 2016 Auteur Geplaatst: 26 juli 2016 Komende donderdagmiddag rijden we van hier (Zelhem), naar (onze kant van) Utrecht. We zouden dan zomaar even wat vlees bij je langs kunnen komen brengen, als je op de route woont. Er is nog een mooi stuk onbewerkt kinnebakspek van 1 kilo, en verder gewoon de gemengde pakketten met van alles-en-nog-wat. Inclusief grillworst en Gelderse schijven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.