Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aangeboden/te koop: Varkensvlees van onze blije varkens!


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Bedankt voor de foto's Valerie! Echt top dat het zo mooi bevroren aan is gekomen. Sorry voor de piepschuimen doos, voor volgende bestellingen proberen we wat anders

 

Het vlees van dit varken is alweer bijna op! Er ligt nog wel wat hoor, dus ik kan nog wat pakketjes samenstellen. Maar het gaat wel hard.

 

Ik heb voor de liefhebber nog wat 1-persoons-verpakkingen liggen. Dus schnitzels, karbonade, hamlappen, etc. verpakt per stuk.

 

We kunnen het volgende varkens dus alweer gaan inplannen. Die loopt hier ook alweer bijna een jaar, dus is mooi aan de maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mochten er nog mensen zijn die niet naar de MTFD komen, maar wel wat vlees willen kopen? Ik ga deze week nog wat versturen naar een aantal mensen, en er zijn nog wel wat pakjes met vlees. Dus dan kan ik meteen wat meer dozen maken

 

We versturen alleen wel op een doordeweekse dag, ik denk zelf dat dat deze woensdag of donderdag wordt. Dan komt het pakket donderdag of vrijdag bij je aan. Het is dan mooi als je thuis bent, anders ontdooit het vlees (als het nog een dag later moet komen omdat je de 1e keer niet thuis was).

 

Ik heb dus in ieder geval nog 1,5 kilo aan 1-persoons verpakkingen (karbonade, gehakt, hamlap, schnitzel, worst, paté).

En verder nog aardig wat 2-persoons verpakkingen. Gehakt, karbonades, poulet (nasi- bami vlees), worst, hamburgers, paté, en dat was het geloof ik wel.

 

De verzendkosten zijn 6 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

We gaan binnen nu en een week of 2 week een varken slachten. Daar zijn ook nog grotere delen van te reserveren/bestellen. Zoals bijvoorbeeld een voorpoot of een achterpoot, om zelf ham te maken.

 

Het buikspek van dit varken is helaas al gereserveerd (op de speklappen die in de pakketten gaan, na dan. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn god van dit topic krijg je honger!!! Doe mij ook maar zo'n kwijl emotie ding zoals die van erny! Zodra we hier de mogelijkheden hebben gaan we zeker ook bestellen bij jou jorieke! Echt super initiatief

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Zodra het weer wat afkoelt buiten, willen we weer vlees gaan versturen. Goed verpakt, keihard bevroren, met extra ijs om het koud te houden.

Mocht iemand nu al weten dat hij/zij dan interesse heeft, dan hoor ik dat wel. Dan kunnen we een maand, week, en dag plannen om te gaan versturen. Want je moet natuurlijk wel thuis zijn op de dag dat ze langskomen met de zending

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is gesneden zoals in de winkel. We verpakken speklappen en karbonades (en schnitzels, etc.) per 2 stuks, gehakt en nasi-bami vlees gaat per 250 gram. Het vlees is verpakt in plastic, geseald en gevacumeerd.

Je kunt het dus ontdooien en zo in de pan gooien

 

We maken er een mix pakket van, je kunt dus niet alleen speklappen of karbonades bestellen. Er zit ook altijd gehakt, worst, hamlappen, etc. etc. in een pakket. En je mag zelf aangeven hoeveel kilo je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We maken zo'n mix omdat een varken nou eenmaal niet alleen maar uit karbonades en speklappen bestaat.

 

Zodra alles is versneden, wegen we alles en rekenen we uit hoeveel % van alles in een kilo past. In de kleinere pakketten (1 en 2 kilo) blijven er dan wat zaken uit, omdat we toch werken met 2 lapjes of 250 gram per verpakking. We gaan niet alles zo versnijden zodat er bijvoorbeeld 50 gram haas in die ene kilo komt.

 

Ook het gehakt-, worst-, en hamlap-gedeelte van het varken heeft hier een jaar gelopen, gewroet en aandacht gekregen.

 

(dit alles gewoon ter uitleg, niet om je te dwingen toch vlees te kopen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...