meriams moestuintje Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 heeft er iemand misschien een tip voor mij om gras weg te halen??ik wil een stuk van 10x20 meter ongeveer als moestuin gaan gebruiken maar is bijna niet te doen. is weiland geweest, hobbeldebobbel, gras, paardebloemen, muizen en mollengaten..... aaaahhhhh Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BonTon Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Bij 10x20 formaat: onderploegen. Bij kleinere tuinen of als je wat meer tijd/hulpt hebt, gewoon als graszoden afsteken of diep onder spitten. Na verwijderen van gras even spitten/frezen en wat compost/mest mee onder werken. Op het forum is er aardig wat geschreven over het ontginnen van grasland tot moestuin (voorbeeldje: stuk-gazon-vervangen-voor-moestuin-t7771.html ). Heb je wat meer gerichte vragen of eigenlijk belangrijker wat was je zelf van plan om te gaan doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meriams moestuintje Geplaatst: 14 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 april 2013 bedankt voor dit filmpje,erg leerzaam, ik ga het proberen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oro Geplaatst: 7 mei 2013 Share Geplaatst: 7 mei 2013 Waarom al da getjol ? stap 1: Karton leggen en nat spuiten zodat hij goed blijft liggen ,20 cm overlappen . stap 2: 10cm goeie tuinaarde. stap 3: 20 cm stro of een andere mulch zoals hakselhout . je kan het nog ingewikkelder maken maar dit is de basis . planten of zaaien in de tuinaarde en niet in de mulch ! dus de mulch opzij doen tot de plantjes opgekomen zijn en dan terug toedoen . door de mulch droogt de grond niet uit alsook geen onkruid . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoniet Geplaatst: 8 mei 2013 Share Geplaatst: 8 mei 2013 das 20 kuub grond en 40 kuub stro/mulch he, lijkt me meer werk dan even door ploegen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
T&M Geplaatst: 9 mei 2013 Share Geplaatst: 9 mei 2013 Ploegen, gewoon de beste manier! Zeker nu goed geregend heeft gaat dit zeer goed. Ben namelijk al heel namiddag bezig Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meriams moestuintje Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Share Geplaatst: 9 mei 2013 ja misschien moet ik een ploeg huren..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.