Ralf Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 Om mijn tomaten, meloenen, paprika's en pepers te ondersteunen wil ik bamboe kopen.Hoe groot (lengte+breedte) moet een bamboe zijn voor een grote vleestomatenplant?Gebruik ik voor meloenen en pepers dezelfde grootte? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 minimaal de lengte van de hoogte van je plant plus het gedeelte dat je in de grond of pot steekt. v.b. als je paprika 1 meter groot zou worden een bamboe van 1,20 tot 1,40cm.(met het deel in de grond er al bij.) Bij een paprika zou ik wel 3 bamboestokken per plant gebruiken(als er goed vrucht aan komt). De meloen kan je ook laten kruipen(geen stok nodig en bedekt ook je grond tegen uitdroging). Maar kijk eens als je je planten zelf hebt gezaaid hoe hoog een ieder gewas is als het groot is. Dan weet je dus ook je hoogte. Kijk anders of je de namen van de planten hebt want alleen flinke vleestomaten zegt niet zoveel. En er zijn erg veel meloenrassen. Hoe duidelijker je de soorten aan geeft hoe makkelijker het helpen wordt. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 Nou mijn ervaring is,dat ze altijd groter worden als op het zakje staat aangegeven,dus ik neem grotere Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ralf Geplaatst: 16 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2013 Wel, ik heb charentais, suiker, ananas en hoornmeloenen. kers (italiaanse, chipano, cremlin), vlees, italiaanse en matina-tomaten tomatillo pepers en paprika's in alle maten De meeste staan in de serre, tomaten en tomatillo's kunnen dan wel 2m halen, niet?Ik vind op een webshop bamboestokken van 240 cm lang en 19 tot 20 mm dik...is dat een goede maat? Niet te dun? Ik kan hem dan 40 cm in de grond steken.Hoe hoog worden meloenen, als je ze verticaal kweekt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Ralf kijk voor je meloen vraag ook even hier : meloen-t8158.html Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bamboestokken Geplaatst: 21 april 2013 Share Geplaatst: 21 april 2013 Hoi, er zijn eventueel ook dikkere maten beschikbaar kijk hier maar even: http://www.bamboestokken.com/bamboestokken.html succes verder! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
tuinliefhebber Geplaatst: 21 april 2013 Share Geplaatst: 21 april 2013 Bamboestokken voor de stokbonen e.d. heb ik van mijn eigen bamboe in de tuin waarvan sommige 5/6 meter hoog, als je er plaats voor hebt altijd mooi in de tuin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.