Jump to content

Bamboestokken ter ondersteuning

Ralf

Recommended Posts

Om mijn tomaten, meloenen, paprika's en pepers te ondersteunen wil ik bamboe kopen.

Hoe groot (lengte+breedte) moet een bamboe zijn voor een grote vleestomatenplant?

Gebruik ik voor meloenen en pepers dezelfde grootte?

minimaal de lengte van de hoogte van je plant plus het gedeelte dat je in de grond of pot steekt. v.b. als je paprika 1 meter groot zou worden een bamboe van 1,20 tot 1,40cm.(met het deel in de grond er al bij.) Bij een paprika zou ik wel 3 bamboestokken per plant gebruiken(als er goed vrucht aan komt). De meloen kan je ook laten kruipen(geen stok nodig en bedekt ook je grond tegen uitdroging). Maar kijk eens als je je planten zelf hebt gezaaid hoe hoog een ieder gewas is als het groot is. Dan weet je dus ook je hoogte. Kijk anders of je de namen van de planten hebt want alleen flinke vleestomaten zegt niet zoveel. En er zijn erg veel meloenrassen. Hoe duidelijker je de soorten aan geeft hoe makkelijker het helpen wordt.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Wel, ik heb charentais, suiker, ananas en hoornmeloenen.

kers (italiaanse, chipano, cremlin), vlees, italiaanse en matina-tomaten

tomatillo

pepers en paprika's in alle maten

De meeste staan in de serre, tomaten en tomatillo's kunnen dan wel 2m halen, niet?

Ik vind op een webshop bamboestokken van 240 cm lang en 19 tot 20 mm dik...is dat een goede maat? Niet te dun?

Ik kan hem dan 40 cm in de grond steken.

Hoe hoog worden meloenen, als je ze verticaal kweekt?