Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb je al geprobeerd om de kattenurine weg te krijgen?

en dan bedoel ik niet dat wij het niet meer ruiken, maar dat katten het niet meer ruiken. dat kan alleen met enzymen die zoals biotex, urine off, Ecodor enz en dat meerdere keren herhalen.

wanneer de geur weg is zou het sproeien in theorie ook moeten stoppen.

Geplaatst: (aangepast)

Goeie tip om de stank weg te krijgen Loes maar of ze dat weerhoudt ? Ik ben bang dat het bij de katers zo'n gewoonte geworden is in dit hoekje te gaan piesen dat de ellende weer gauw begint. Er hoeft er maar eentje weer te beginnen.

Maar misschien als de schrikdraad zijn werk doet dat die dan over een aantal maanden inderdaad weer weg kan.

aangepast door Gast

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

om de gewoonte af te leren heb je het stroomdraad.

wanneer de geur weg is neem je de drang om precies daar te sproeien weg. dan kan het stroomdraad misschien over een tijdje ook weer weg.

Geplaatst:

Je was me even voor Loes toen ik bezig was die laatste regel te editten zie ik . We zijn het samen eens .

Geplaatst:
... ... Aanraken gaf een behoorlijke schok die volgens mij toch wel vergelijkbaar is met professioneel schrikdraad . Ik ben daar vroeger eens per ongeluk mee in aanraking gekomen. Misschien dat het bij een kat wat minder heftig over komt omdat die een min of meer isolerend bontjasje draagt.

Ik heb hem zelf ook getest en ik kreeg ook een beste tik waar ik van schrok. Toch is het slechts 1/5 van wat er op een grootvee apparaat staat. Ik heb tweemaal gezien dat een kat ermee in aanraking kwam en zag precies wat ik verwachtte: kat snuffelt voorzichtig aan de draad, raakt het met zijn gevoelige neus aan, schiet dan in een keer naar achteren en druipt af.

In mijn buurt stikt het van de katten. Een buurman laat ze in zijn tuin komen en voert ze dagelijks. En ik heb daarentegen vogels in de tuin, die voer ik op mijn beurt dagelijks. De katten liggen continu op de loer en verzinnen plannetjes om bij de vogels te komen. De meeste katten weten nu dat ze het niet hoeven te proberen. Maar er komen regelmatig nieuwe katten bij, nieuwe bewoners, nieuwe katten. Dus het apparaat moet altijd aanblijven. Daar koop je het ook voor. Je schaft het niet aan om het niet te gebruiken, dus ik snap niet het idee om het na een tijdje uit te zetten. Wil je dan stroom besparen?

Geplaatst:

Omdat de oorzaak anders is.

Het schrikdraad is bij frans symptoom bestrijding. De urine geur weghalen is de oorzaak wegnemen. Als er geen geurafzetting is zullen nieuwe katten minder/niet de drang hebben om daar hun territorium af te zetten.

Lijkt me trouwens ook fijn om na een tijdje zelf ook weer fatsoenlijk in je carpoort te kunnen komen.

Geplaatst:

De uitgangsspanning van dit apparaatje zou best eens verrassend hoog kunnen zijn. Omdat in de specificaties van het apparaat niet vermeld staat hoe groot de uitgangsspanning tijdens een puls is heb ik daar eens via Google naar gezocht. Verscheidene verkopers van het apparaat geven 6000 volt aan maar dat is voor mij nog geen garantie dat dat ook klopt. Ik heb daarom zojuist een mail naar de fabrikant gestuurd met de vraag hoe hoog die uitgangsspanning is. Ik hoop dat men zo vriendelijk is mijn mail te beantwoorden . Als ik antwoord krijg dan laat ik dat natuurlijk gelijk hier weten.

Geplaatst:

Apparaat als op het plaatje geeft 2500 - 4000 V. Een weideschrikdraadapparaat geeft (maximaal in NL toegestaan) 10.000 Volt. Maar als je iets de spanning gaat vragen, haal dan de stroom er even bij. De stroom is nihil, vandaar dat de spanning ongevaarlijk is. Ook is het stootje maar heel kort. Het apparaat bouwt van zwakstroom een sterkstroomstootje op. Maximale toegestane stroomstootjes is 1 per seconde.

Geplaatst:

Ik had naar de hoogte van de uitgangsspanning gevraagd die het ding bij een puls afgeeft Huub plus indien mogelijk nog wat meer gegevens die niet in de handleiding te vinden zijn. Pure interesse in het apparaat want het is leuk om zoiets te weten en het ging nu toch in één moeite door . Ik ben het minder goed gewend met mails met vragen naar fabrikanten dus ik vind dat deze man mij netjes , snel en ver genoeg geholpen heeft. Zeer netjes zelfs.

• 9 maanden later ...
Geplaatst:

Vele kattenverjagers werken op de toonhoogte van de mosquito. Je hebt verschillende varianten. Het is belangrijk het apparaat goed te plaatsen. Sommige mensen richten het op de weg waarbij het continue afgaat. Of in hun eigen tuin. Als mensen dan in hun eigen tuin lopen of zitten kan het toestel ook onterecht aanslaan. Je hebt ook toestellen die 24 uur per dag een signaal afgeven zonder sensor.

Het geluid kan door het harde volume voor oorsuizingen, hoofdpijn en oorpijn klachten zorgen. Maar ook zelfs duizeligheid en misselijkheid in mindere mate.

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/recht-in-de-regio/uitzending-gemist/zijn-kattenverjagers-toegestaan

Meester Visser geeft advies over iemand die last had van het geluid van de Tuinwachter. Dit apparaat werkt met 140 decibel aan attack waves en het geluid is zeer pijnlijk voor dieren maar ook kinderen. Het apparaat heeft een bereik van hemelsbreed 39 meter en beveiligd oppervlakte van 1500m2.

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Nu heb ik een vraag aan degenen die zo een apparaat hebben aangeschaft en er al een tijdje ervaring mee hebben: helpt het?

- welk apparaat heb je aangeschaft?

- hoe lang heb je het apparaat?

- hoe goed werkt het om katten echt uit je tuin te weren?

- heb je er ook nadelen van, bijvoorbeeld klachten van buurtbewoners?

Als je het goed gebruikt, zou het apparaat namelijk maar telkens een paar seconden werken, net zolang tot de kat weer uit de tuin vertrokken is. Lijkt me raadselachtig dat iemand daar lichamelijke en/of geestelijke klachten aan overhoudt.

Geplaatst:
Nu heb ik een vraag aan degenen die zo een apparaat hebben aangeschaft en er al een tijdje ervaring mee hebben: helpt het?

- welk apparaat heb je aangeschaft?

- hoe lang heb je het apparaat?

- hoe goed werkt het om katten echt uit je tuin te weren?

- heb je er ook nadelen van, bijvoorbeeld klachten van buurtbewoners?

Als je het goed gebruikt, zou het apparaat namelijk maar telkens een paar seconden werken, net zolang tot de kat weer uit de tuin vertrokken is. Lijkt me raadselachtig dat iemand daar lichamelijke en/of geestelijke klachten aan overhoudt.

Jongen mensen horen dit ook en ik heb dit als zeer irritant ervaren, tijdens een krantenwijk kwam ik deze dingen nog wel eens tegen.

Geplaatst:

Verschilt per apparaat. Sommigen gaan gewoon 24/7 door.

Maar ook voor korte tijd blijft het een gigantisch vervelend geluid wat zelfs schadelijk kan zijn voor het gehoor. Dan wordt je daarnaast ook nog eens voor gek verklaard want niemand anders hoorde het. Denk dat het lastig voor te stellen is als je het niet zelf hebt ervaren.

Oorsuizen die het tot gevolg kan hebben zijn ook niet iets om makkelijk over te doen.

Geplaatst:

Dus om het katten probleem bij de wortel aan te pakken zou je die kastjes dus bij de katten eigenaars in de buurt moeten hangen. Volgens hun opvattig van "mijn kat moet in jou tuin kunnen graven/schjten" moet jij ook deze prachtige geluidsdoosjes kunnen ophangen waar je wilt. Toch?

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

de wereld wordt zoveel beter wanneer je het ene kwaad met het andere kwaad gaat bestrijden

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

je bent dan geen haar beter dan die buur die zijn katten los laat lopen... misschien nog wel erger want niet alleen die ene buur kan er hinder van ondervinden, maar ook de anderen binnen geluidsafstand.

Geplaatst:

Je kunt natuurlijk ook op strategische plekken kattenkruid zetten, zodat ze liever daar zijn, dan in jouw tuin

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:
Curieuse "oplossing". Als iedereen dit doet, waar moeten de katten dan blijven?

Liefst bij de eigenaar van de katten in de tuin of in het huis.

Wij hebben zelf geen katten, maar honden die niet op katten gesteld zijn. Toch komen er katten in de tuin. Heb ik geen problemen mee, alleen met de kattenpoep wel. De kattenpoep maakt dat de katten hier niet graag geziene gasten zijn.

Zelf heb ik geen electronische kattenverjager in de tuin, maar ik heb wel een net rond te tuin geplaatst. Niet voor de katten (al is dat mooi meegenomen), maar om te voorkomen dat mijn honden mijn tuin vertrappelen. Zo'n electronische kattenverjagerding geeft een geluid waar ook andere dieren en mensen op reageren en dat wil ik niet.

Geplaatst:
de wereld wordt zoveel beter wanneer je het ene kwaad met het andere kwaad gaat bestrijden

Ik wil niet dat ze in mijn tuin schijten, dus schijt ik ook niet in hun tuin.

je bent dan geen haar beter dan die buur die zijn katten los laat lopen... misschien nog wel erger want niet alleen die ene buur kan er hinder van ondervinden, maar ook de anderen binnen geluidsafstand.

Wel een erg kortzichtige opmerking zeg. De omgedraaide wereld dus.

Los lopende katten mogen dus wel hinder veroorzaken, ook bij andere binnen loopafstand. Ik vind katten mooie beesten en waardeer de mensen die hun katten bij zich houden.

Maar de huidige mentaliteit van alles moet maar kunnen is schijnbaar alleen geldig als het in hun eigen straatje past.

Die geluidsdoosjes zouden er niet eens zijn als de katten eigenaar zijn verantwoording zou nemen en voorkomt dat hij overlast veroorzaakt met zijn gedrag.

Het is toch absurd dat je kosten moet maken om katten uit je tuin te houden omdat een ander de moeite niet neemt om ze in hun eigen tuin te houden.

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

Ik wil niet dat ze in mijn tuin schijten, dus schijt ik ook niet in hun tuin.

nee je schijt niet in hun tuin, maar die hoge pieptoon kan ook overlast geven. op dat moment veroorzaak jij overlast bij een ander terwijl je dit zelf niet wil.

bij mijn ex was er een buur met zo'n ding. mijn ex had nergens last van maar ik kon daar niet buiten zijn, niet op het balkon zitten maar ook de ramen niet openzetten zonder die piep te horen. overdag was het in huis prima met de radio/tv aan maar snachts altijd met oordopjes in slapen. en ik had daar geen katten dus ik was niet degene die de kattenoverlast veroorzaakte, maar wel degene die last had van dat idiote piepgeluid.

dat is toch net zo goed overlast als die drol in jou tuin?

Wel een erg kortzichtige opmerking zeg. De omgedraaide wereld dus.

Los lopende katten mogen dus wel hinder veroorzaken, ook bij andere binnen loopafstand. Ik vind katten mooie beesten en waardeer de mensen die hun katten bij zich houden.

Maar de huidige mentaliteit van alles moet maar kunnen is schijnbaar alleen geldig als het in hun eigen straatje past.

Die geluidsdoosjes zouden er niet eens zijn als de katten eigenaar zijn verantwoording zou nemen en voorkomt dat hij overlast veroorzaakt met zijn gedrag.

Het is toch absurd dat je kosten moet maken om katten uit je tuin te houden omdat een ander de moeite niet neemt om ze in hun eigen tuin te houden.

waar zeg ik dat loslopende katten hinder mogen veroorzaken?? dat mogen ze van mij helemaal niet. daarom zitten mijne ook in een afgesloten tuin en zie het liefst dat de buren dit ook doen.

maar dat er katten zijn die bij jou overlast veroorzaken geeft jou geen vrijbriefje om ook overlast te veroorzaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...