Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geknakte stengels


kenbeimer

Aanbevolen berichten

Bij het buiten wennen, zijn twee tomaten beschadigd. Een tomaat kon al een zacht briesje niet hebben en de stengel knakte. Bij de harde wind was een tweede tomaat slachtoffer. Ik ben gek met alle planten, zolang ze nog leven en als ze te redden vallen wil ik dit ook doen.

 

Bestaat er een herstel manier voor geknakte stengels? De top is er nog niet af en groeit dus nog wel verder.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

stukje rubber slang dat nét past opensnijden in de lengte en er omheen schuiven, daarna stokje erbij en daarna handjes vouwen voor een schietgebedje

images83671366528813.jpg

Bij een rubber slang denk ik al gauw aan een tuinslang. Zo dik zijn de stengeltjes nog niet. Ik ga het huis eens overhoop halen, in de hoop dat ik iets heb dat hieraan voldoet.

 

Thanks!

 

//update//

Zou het met een rietje kunnen?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in het geheel niet spalken, maar een pot zoeken die groot genoeg is om de hele tomatenplant in te zetten tot boven de knak. De aarde spalkt en de stengel maakt overal wortels, ook boven de knak..dat maakt de plant extra sterk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dit laatste was ik te laat mee, want ik had het al uitgevoerd. De plantjes groeien nu niet zo snel, dus ik zal ze ook pas later verspenen. Maar tot nu toe leven ze nog wel beiden.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...