Geplaatst: 7 maart 201114 j Geen fruit, geen groente en geen kruid, een normale plant dus dan maar even hier! Wij hebben hier een redelijk groot hek van gaas waar wij over een stuk van 10meter flink wat camperfoelie willen laten groeien, we wisten niet meer dat we deze plant hadden maar sinds we zwaar gesnoeid hadden kwamen er in ene allerlij planten te voorschijn, o.a. de camperfoelie die denk al zo'n 4meter in bezit neemt. Over een aantal maanden word ons huis geschilderd en zal wellicht een deel van de camperfoelie weg moeten.. Dit zou ik graag gaan stekken om zo het hek nog sneller dicht te krijgen. Heeft er iemand ervaring? Op google lees ik over stekken in de grond, over stekken in water of takjes afleggen,.., voor het afleggen heb ik eigenlijk geen tijd. Iemand tips of ervaring? Alvast bedankt > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 18 april 201114 j Geen ervaring maar omdat ik zelf campeerfoelie heb staan was ik wel nieuwsgierig. Ik heb hier een nogal ouderwets handboek tuinieren waarin vermeerderingsmethoden voor heel veel planten staan. Die heb ik even geraadpleegd en daarin werd stekken aanbevolen en dan in potgrond. Kan zowel zomer als winterstek zijn. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.