Witt Geplaatst: 28 april 2013 Share Geplaatst: 28 april 2013 Ik had sugar snaps binnen voorgezaaid, hele mooie plantjes geworden. Vorige week heb ik ze buiten tegen stokken gezet. Nu kwam ik er net achter dat er 'iets' van mijn sugar snaps zit te eten! Iemand een idee wat dit is en wat ik er tegen kan doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sokrates Geplaatst: 28 april 2013 Share Geplaatst: 28 april 2013 Ik heb zelf flink last van de bladrandkever, maar deze schade is wel heel fors.. Als het de kever is, valt er weinig aan te doen, behalve hopen dat de plant snel flink groeit, zodat de schade minder kwaad kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bobjan10 Geplaatst: 28 april 2013 Share Geplaatst: 28 april 2013 Het lijkt erg op slakken vraat? Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 28 april 2013 Share Geplaatst: 28 april 2013 Slakkenvraat of nog eerder rupsenvraat gezien de ronde randjes? Maar zijn die al actief? Iemand al aktieve rupsen gezien? Een flinke slak kan het ook wel zijn! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nanda Geplaatst: 28 april 2013 Share Geplaatst: 28 april 2013 yep, ik heb vandaag een grote dikke rups de kas uitgezet. Heb alleen niet opgezocht welke. Een gestreept exemplaar, beetje vale gele en zwarte kleuren geloof ik.Ook geen vraatschade gezien maar zal wel in de doorgeschoten paksoi gezeten hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 29 april 2013 Share Geplaatst: 29 april 2013 dat zijn bladrandkevers bij ons groeien ze er wel doorheen als de temperatuur stijgt , dus je kunt er misschien tijdelijk een plastic tunneltje over heen zettenmaar anders kun je pyretrum spuiten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Witt Geplaatst: 29 april 2013 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2013 Bedankt allemaal! Slakken zijn denk te dik/zwaar, ook al lijken de blaadjes op de foto best groot, ze zijn nog heel fijn en dun.Die bladrandkever zou goed kunnen, het zijn inderdaad halve cirkels die eraf gehaald worden. Maar dat zou niet best zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
moestuinsmiegel Geplaatst: 29 april 2013 Share Geplaatst: 29 april 2013 mja zo zien mijn plantjes er helaas ook uit. Zien er een beetje ziekig uit. Ben me aan het bedenken of ik Spruzit moet gebruiken of gewoon maar moet afwachten wat het wordt. Zowel suikererwten als stamdoperwten als sluimererwten zien er zo uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kromkommer Geplaatst: 6 mei 2013 Share Geplaatst: 6 mei 2013 verleden jaar net hetzelfde en toen op een regenavond zag ik honderden heel kleine zwarte naaktslakjes op mn erwtjes. Aan de schade te zien lijkt het me ook zoiets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.