Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar zijn de Vlamingen?

yvan_be

Aanbevolen berichten

Vreemd en jammer dat de Vlaamse volkstuinverenigingen hier zo afwezig zijn...

Aan de andere kant ook niet zo verwonderlijk: toen ik een paar weken terug informeerde naar een beschikbaar perceeltje, kreeg ik meer dan één antwoord in de zin van:

Dag Yvan

Spijtig genoeg moet ik u teleurstellen en dit ook in de toekomst. De wachttijd voor een tuintje is zo groot dat het nog een tiental zal duren voor je in aanmerking komt. Helaas dit is de harde werkelijkheid. Misschien uw kans eens wagen in de volkstuinen van xxxxxxxx.

Groetjes xxxxxx.

Ik weet niet hoe dat in Nederland is, maar de Vlaamse volkstuinen hebben een boeiende geschiedenis, die in elk geval al meer dan 100 jaar oud is.

De grootste Vlaamse volkstuinvereniging, " De Vlaamse Volkstuin - Werk van de Akker vzw", telt dezer dagen ruim 35 000 leden, verenigd in een 230 plaatselijke verenigingen.

De geschiedenis van de volkstuinen is in Vlaanderen nauw verweven met de sociale strijd van de 20e eeuw, maar de geschiedenis van die volkstuinen werd pas voor het eerst onderzocht in 2005 - 2006, resulterend in een tentoonstelling in Gent in 2007: "Het abc van de Volkstuin" en het magistrale boek "Volkstuinen: een geschiedenis", van Yves Segers& Leen Van Molle (red.), uitgegeven door Davidsfonds Leuven, Kadoc Leuven en het provinciebestuur Oost-Vlaanderen. ISBN: 978 90 5826 479 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn juist 172 volkstuinen bij gekomen omgeving Antwerpen (Deurne) dus de wachttijd zal wel wat minder zijn nu?

Op deze site waren al tiuinders en die krijgen nu voorang, dan zijn er die aan de skipiste liggen met een tuintje en die moeten nu ook verhuizen naar Park Groot Schijn (zie foto).

Er is ook een gedeelte voorzien voor de gehandicapten van de Zonnebloemen.

afb00185141367871779.jpg

afb002-(large)79601367872395.jpg

Tegen september moeten we weg zijn na 25 jaar :

afb00870011367872656.jpg

Spijtig kan ik de appelboom niet mee nemen voor beschuting tegen de zon.

Was er heerlijk onder in de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weeks later...

In Aalter is een voorstel van 'Groen' om een volkstuin aan te leggen in de vroegere tuin van het kasteel van Poeke, rondom ommuurd, afgeschoten door de meerderheid CD&V en N-VA.

En dan weten dat minister Peeters er geld voor uitgetrokken had.

Rivaliteit tussen de verschillende regeringen??

Peeters, CD&V Vlaamse regering, en De Crem, CD&V vice premier van de federale regering en burgemeester van Aalter.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...