Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spitskolen beschermen tegen duiven


-sanne

Aanbevolen berichten

Bij mij zijn de duiven vooral dol op de jonge blaadjes. Zodra de planten wat groter, ouder worden heb ik er geen last meer van. Op dit moment heb ik de helft van mijn koolsoorten onder net staan en de helft gewoon onbeschermd. Het gaat nog steeds goed, maar ze hoeven maar één keer langs te komen en het is foute boel.

Vorig jaar waren mijn jonge broccoliplanten tot op de nerf opgepeuzeld door onze gevleugelde vrienden maar desondanks overleefden ze en heb ik een mooie oogst gehad.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de planten in ieder geval eerst flink aan laten slaan en stevig laten worden voordat je het net weg doet.

Groet,

 

Geert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kolen-kooi

Bijna álles moet bij ons onder netten , achter gaas , onder doek enzovoort. Hele uitdragerijen op ons complex ! Je zou haast gaan denken dat het helemaal niets meer met tuinieren te maken heeft ja.

 

dscn512594691366828540.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten bestaat eigenlijk niet bij het hobbytuinieren. Alleen heeft het nalaten ook consequenties. En dan is het afwegen wat je wil. Wil je het niet ( bij ons dan hoor ) eten de duiven , de eenden , de fazanten echt alles en alles, ze graven de poters van de aardappelen nog uit de heuveltjes ! Dan zijn daar de slakken , de koolvlinders, de koolvlieg, het ik-leg-overal-eitjes vlieg-monster, en anders .... als je alles hebt beschermd en onder netten , kooien en en en... dan heb je daar nog de emelten ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker bezig Bit, ik wordt er helemaal nerveus van

 

hier gazen we veel minder, de kolen gaan alleen als ze klein zijn onder gaas muv de boerenkool, die wordt sinds twee jaar terug helemaal kaal gegeten door de duiven als je niks doet (vreemd eigenlijk, waarom pas de laatste twee jaar??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...