Jump to content

Even voorstellen

Ireenvrv

Recommended Posts

Hallo,

Mijn naam is Irene en ik ben sinds vorige week de "trotse" huurder van een volkstuin van 100 vierkante meter.

Ik heb al zaden gekocht, en flink wat tuin gereedschap. De grond is schoon, d.w.z. geen onkruid etc. zichtbaar.

Maar.... Hoe begin ik nu? Kan ik gelijk gaan zaaien of is bemesten een goed idee?

Groetjes, Irene

Hee Irene,

Als eerste welkom op dit forum

Als ik jou was zou ik eerst de grond even goed bemesten, en misschien kun je eventuele zaden eerst in bakjes opkweken en ze daarna in je goed bemeste grond zetten zodat ze extra goed kunnen groeien!

Veel plezier met je moestuin en mocht je meer vragen hebben hoor ik het wel

Groetjes Danny

In search of my father's garden, I found my own.

Dag Irene,

Welkom op het forum.

Veel ervaring heb ik ook nog niet...m'n pa was een op en top moestuinder en we (m'n zoon & ik) proberen de traditie stand te houden .

Vooraleer wij begonnen met zaaien en planten bemesten wij toch wel het perceeltje grond, 't kan in feite geen kwaad zolang je het met mate doet.

't is nu aan jou als je wil bedden maken of zo het stukje grond indelen, maar wel rekening houden met goede buren en slechte buren, wat belangrijk is om een gezonde oogst te kweken.

Ik heb ook nog niet alles gelezen, maar 't is wel is de moeite om is rond te neuzen hier op het forum.

veel succes !!!

grtjs, Katrien

Welkom Irene,

heb je naast een schoon opgeleverde tuin ook nog een composthoop geërfd van je voorganger?

Heel veel plezier in je nieuwe tuin. Het eerste jaar leer je volgens mij het meest!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.