Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoe bedekken jullie je bloemkool?

Met een touwtje is het nogal onhandig, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

Het middelste blad omknakken zodat het een dakje vormt boven het kooltje.

Maar wat bedoel je "met een touwtje"? Bind je de bladeren bij elkaar of zo?

Posted

Yup, dat was de bedoeling, maar bij nader inzien kan dat niet goed zijn voorn de groei van de kool.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Posted

Als je alleen de middelste bladeren neemt zal dat vast ook wel kunnen.

Ik knak altijd een van de middelste bladeren om. Wel pas als de plant al flink groot is en er een kooltje zichtbaar is. Ik realiseer mij nu pas dat dat blad eigenlijk nooit verwelkt of geel wordt. Wat op zich wel raar is als je de hoofdnerf knikt...

Posted

Als die groen wordt smaakt ie toch nog steeds naar bloemkool? Zo aan het licht laten groeien lijkt me toch niks mis mee, het enige verschil zal de kleur zijn, toch? En wat is er nou leuker dan groene bloemkool op je bord?

Posted

Zou het? Romanesco is ook groen en smaakt zelfs zoeter dan bloemkool en het is een bloemkoolsoort, of is de groene kleur bedoeld voor de romanesco?

Je hebt zo ook andere kleuren, ik dacht dat er ook paarse bloemkool was en zelfs paarse witlof?

Posted

Verleden jaar de bladen bij elkaar gedaan en een wasknijper erop gezet dat wou prima..

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje