Itoero Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Hoe bedekken jullie je bloemkool?Met een touwtje is het nogal onhandig, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
nanda Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Het middelste blad omknakken zodat het een dakje vormt boven het kooltje.Maar wat bedoel je "met een touwtje"? Bind je de bladeren bij elkaar of zo? Quote
Itoero Geplaatst: 9 mei 2013 Auteur Geplaatst: 9 mei 2013 Yup, dat was de bedoeling, maar bij nader inzien kan dat niet goed zijn voorn de groei van de kool. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
nanda Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Als je alleen de middelste bladeren neemt zal dat vast ook wel kunnen.Ik knak altijd een van de middelste bladeren om. Wel pas als de plant al flink groot is en er een kooltje zichtbaar is. Ik realiseer mij nu pas dat dat blad eigenlijk nooit verwelkt of geel wordt. Wat op zich wel raar is als je de hoofdnerf knikt... Quote
Borsalino Geplaatst: 9 mei 2013 Geplaatst: 9 mei 2013 Heb het allebei gedaan, vond wel bij bijeenbinden met touw mooiere kolen. Nu doe ik het nooit meer daar ze onder insectengaas staan en Dash-wit daaronder blijven. Quote
sunnysuzanna Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Hoi, ik ben nieuw hier en een groentje met groenten.Waarom moet je bloemkool afdekken? Quote
Danuta Geplaatst: 10 mei 2013 Geplaatst: 10 mei 2013 Zodat ie mooi wit blijft............ MVG Danuta Quote MVG Danuta
Tuintjesdraak Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Als die groen wordt smaakt ie toch nog steeds naar bloemkool? Zo aan het licht laten groeien lijkt me toch niks mis mee, het enige verschil zal de kleur zijn, toch? En wat is er nou leuker dan groene bloemkool op je bord? Quote
Nynkef Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Ik denk dat een groen geworden bloemkool veel bitterder smaakt, net als groen/geel geworden witlof Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Zou het? Romanesco is ook groen en smaakt zelfs zoeter dan bloemkool en het is een bloemkoolsoort, of is de groene kleur bedoeld voor de romanesco? Je hebt zo ook andere kleuren, ik dacht dat er ook paarse bloemkool was en zelfs paarse witlof? Quote
meekje Geplaatst: 11 mei 2013 Geplaatst: 11 mei 2013 Verleden jaar de bladen bij elkaar gedaan en een wasknijper erop gezet dat wou prima.. Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.