Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Of het ridderzuring is of een andere zuring ? Er zijn er nogal wat, en dat maakt misschien ook niet heel veel uit. Ik denk Ridderzuring ja. Grote vreters, kunnen forse pollen worden. Gewoon diep wegsnijden/ wegsteken. Komt dan nog wel weer terug, dan herhalen.

De distel wijst op een behoorlijk stikstofgehalte van je grondje. Die zuring overigens ook ( ligt erg aan de maat )

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Op het identificatietopic zijn ze bezig met iets en vermits het onkruid is, vraag ik het hier.

Welk onkruid is dit?

Het groeit extreem snel en het zaad verspreid zich heel goed vermits het overal in m'n tuin voorkomt.(ook in m'n serre)

Als je het een tijd niet onderhoud, bedekt het de gehele bodem...dat is denk ik de reden dat ander onkruid hier weinig kans krijgt. Het is een uitstekende bodembedekker.

Het vormt liggende stengels en maakt witte bloemetjes.

Het onkruid dat hier vooral groeit zijn madeliefjes, klaver en paardenbloem...ander onkruid zie je hier nauwelijks.

Ons gazon bestaat maar voor de helft uit gras

SAM_2017.jpg?t=1398681236

SAM_2020.jpg?t=1398768484

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

De onderste is sowieso een klaver, zelf even uitzoeken welk soortje ( maakt denk ik niet zó veel uit he ? )

De bovenste lijkt me muur

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...