Erny Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Geen idee, maar... we hebben, al een tijdje, een algemeen Identificatie topic hiervoor... identificatie-wat-voor-plant-struik-boom-is-dit-t5695-1780.html Quote
Bit Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Of het ridderzuring is of een andere zuring ? Er zijn er nogal wat, en dat maakt misschien ook niet heel veel uit. Ik denk Ridderzuring ja. Grote vreters, kunnen forse pollen worden. Gewoon diep wegsnijden/ wegsteken. Komt dan nog wel weer terug, dan herhalen.De distel wijst op een behoorlijk stikstofgehalte van je grondje. Die zuring overigens ook ( ligt erg aan de maat ) Quote
Itoero Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Op het identificatietopic zijn ze bezig met iets en vermits het onkruid is, vraag ik het hier. Welk onkruid is dit?Het groeit extreem snel en het zaad verspreid zich heel goed vermits het overal in m'n tuin voorkomt.(ook in m'n serre)Als je het een tijd niet onderhoud, bedekt het de gehele bodem...dat is denk ik de reden dat ander onkruid hier weinig kans krijgt. Het is een uitstekende bodembedekker.Het vormt liggende stengels en maakt witte bloemetjes.Het onkruid dat hier vooral groeit zijn madeliefjes, klaver en paardenbloem...ander onkruid zie je hier nauwelijks.Ons gazon bestaat maar voor de helft uit gras Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Bit Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 De onderste is sowieso een klaver, zelf even uitzoeken welk soortje ( maakt denk ik niet zó veel uit he ? )De bovenste lijkt me muur Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.