Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb laatst in Peru een Koffie plant zien bloeien. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de koffie plant te laten groeien in Nederland? Desnoods binnen. Heeft iemand hierin ervaring? Is het goed te doen om een koffie plant te laten groeien. Hoeveel opbrengst heeft 1 koffieplant? Kan je van een goeie oogst makkelijk koffie maken?

Gr, Peter

Geplaatst:

Voor geinteresseerden die niet ver van de duitse grens af wonen is de verkoop van koffieplanten a.s. woensdag bij Aldi Süd misschien wel interessant.

koffieplantaldi84681369578399.PNG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Binnenshuis gaat erg goed heb jarenlang zo'n plant gehad van klein opgegroeid na een jaar of vier zat hij aan't plafond, zowel met bloesem als rode rijpe bessen gelijktijdig aan de takken, omdat hij daarna te erg ging verouderen, bruine punten en bladranden plus verkaling van takken deze plant opgeruimd, een leuke bijzondere plant is het zeker wel.

Zag onlangs nog in een tuincentrum deze plantjes staan dus niet zo moeilijk om aan te komen

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik had laatst gehoord op editienl dat koffieplanten nogal een tret zijn. En volgens een exper daar gaan ze binnen wel gewoon bloeien enz en krijg je koffiebonen. Alleen die zullen niet echt lekkere koffie geven omdat het heel moeilijk is om ze goed te telen. Zoiets was het. Dus het kan wel en het zijn leuke plantjes maar je moet het niet voor de koffie doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...